Umemodellen

Umemodellen är en ideell förening som har sin bas i Umeå. Föreningen är till för de människor som har ett intresse inom kreativt foto och bildskapande och vill utveckla sina idéer tillsammans med likasinnade.

Vår verksamhet rymmer massor av möjligheter.

Exempel på det vi gör är:

  • Workshops och föreläsningar (tex makeup workshop, fotoworkshop)
  • Träffar (möt likasinnade – varje vecka)
  • Modevisningar (vi deltar och samarbetar)
  • Live/konsertfoto (vi dokumenterar kulturlivet i Umeå)
  • Utställningar (av våra medlemmars verk)

Det vill säga hos oss får ni en bra möjlighet att prova på och lära dig mer om till exempel hur det är att:

  • stå framför en kamera
  • ta bilder
  • styla / sminka
  • arbeta med ljussättning
  • arrangera
  • m.m.

Detta har jag och Viktor börjat nu. Vi har varit på två möten och jag kan nog tala för oss båda när jag säger att man verkligen känner att man är en rookie. Men det känns väldigt roligt ändå må jag säga. Om inget jobb eller så dyker på på söndag så ska jag fara till studion i typ en timme och få bli lite fotad av en där som är fotograf innan han ska jobba med sin riktiga modell.
Jag tror det kommer bli väldigt lärorikt detta, och jag hoppas att det blir roligt. Att jag får göra det tillsammans med Viktor gör att det känns ännu roligare!

Fick höra dessa ord efter förra mötet:
"Du är fotogenisk som man säger och gör dig bra på bild så go for it jag tror du kommer att trivas i Umemodellen. Där kan man utvecklas kravlöst!"

Förra gången blev det lite fotograferande i studion. Viktor gjorde sig dock mycket bättre på bild denna dag än vad jag gjorde :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0