Timanställning på bemanningsbyrån

Hur gör man när glasskivan på ramen gått sönder? Fick tips av mamma att fixa en plastskiva. Men jag kollade blocket och hade tur - fanns en tavla med rätt mått som jag prutade ner och fick för 100kr, som dessutom var här på Berghem så det var bara att knalla över och hämta. Så nu är det riktigt snyggt om ni frågar mig, dock svårt att visa med mobilkvalla:


I övrigt så fick jag idag ett glädjande besked om ni frågar mig. Jag har blivit timanställd på Bemanningsbyrån på sjukhuset, så jag kan komma att få gå som undersköterska på Samvården och även Vak på andra avdelningar om det behövs. Vi får väl se hur mycket folk de behöver, men jag tycker att det känns väldigt spännande åtminstone!
Har dock i och med det beskedet bestämt mig att detta blir sista månaden som ledsagare då tiden blir knapp. Jag kan väl inte jobba hur mycket som helst? Jag har ju fortfarande tre olika extrajobb vid sidan av studierna; Demensboendet, Personlig Assistent och Sjukhuset.
Det är som skönt att jobba på nå sätt.

Skolan började om idag, nu läser vi om psykiatrin. Jag tycker att det är ett rätt fascinerande ämne må jag säga. Denna kurs är till stor del webb-baserad, så det är mycket självstudier.


Nästan varje morgon är Caesar tokig innan man kliver upp, ibland tidigt på morgonen när man fortfarande har ett tag kvar att sova. Men när man kliver upp och det är okej för honom att vara tokig, då däckar han.

Kommentarer
Postat av: mami

Fniss... kan inte låta bli att le...de jobbar verkligen för att du SKA kunna jobba där utan att det blir "fel"...Men det är klokt att fundera på HUR mycket du ska ta på dig!



psykiatri, är ju av naturliga skäl ett ämne som är intressant. Just vad som får människor att göra som de gör...



Bra du fick tag i en tavla!

Älskar dig <3



Ps. kommer du hem när Erika fyller år? Ds

2011-09-07 @ 09:02:45
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: a'photography (y

följa varann via bloglovin?

2011-09-07 @ 14:21:52
URL: http://amandape.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0