Gå bredvid mig och var bara mina vän

I onsdags var jag återigen på Café Göteborg som helt klart är mitt nya favoritcafé. Det är visserligen lite dyrt, men det är så mysigt och fint. Dels deras toa som jag berömde i förra inlägget, denna gång hade de även lagt dit tuggummin. Och dels denna fina gest att de går runt och delar ut gelehallon emellanåt. Dessutom kan man verkligen sitta där väldigt länge, för det finns saker att göra - de har massa spel som man får låna och sitta där och spela! Väldigt mysigt.
Vi var där jag och 6 andra tjejer ur klassen. Vi åt och fikade, spelade utslagspoker och uno och tjollrade på. En väldigt trevlig kväll må jag säga!

Idag gjorde vi bort ett seminarium på skolan, så nu är det ingenting mer på skolan fram till tentan den 7 oktober. Det firade jag med att fara hem och tvätta och dola på, sedan sov jag någon timme och nu sitter jag vak på sjukhuset. Det är väldigt skönt att sitta vak på natten tycker jag, jag är verkligen en nattmänniska :)

Fick ett fint sms av Thomas häromdagen:
"Gå in framför mig, jag kanske inte följer.
Gå inte bakom mig, jag kanske inte leder.
Gå bredvid mig och var bara min vän.
~ Albert Camus"


I övrigt, imorgon är det klassfest. Jag och tjejerna börjar kvällen med att äta tacos hemma hos mig - awesome!

"Läste din blogg och jag finner inga ord.. Hur mår du nu om jag får fråga?

Mmm såg att du hade en blogg och började läsa..

Ja vi reser oss när vi faller

och du är ett levande bevis på detta.

  • och du gör det bra som talar ut och delar med dig det du gör är starkt ska du veta"

    Jag slutar aldrig att bli rörd av att få höra sådana där ord!


    Förresten, det var inte jag som valde tyg och färg till soffan som jag har beställt, det var Caesar! ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0