Replaceable

Att vara tillsammans med en kille som har ett ständigt behov av bekräftelse är inte enkelt. Känslan av att man är utbytbar är ständigt överhängande. Klumpen i magen varje gång han skriver med någon av motsatta könet, kunde det vara så att han nu använde samma ord till henne som han använt till mig?

Känner ni igen er, eller förstår ni inte alls vad jag menar? Oavsett vad, så ska ni nu få lite konkreta exempel. Vissa av dessa exempel har jag berättat om förr och vill förtydliga.

1.
Han säger:
hej du
säger:
hej vem ?
Han säger:
en som tycker du är snygg


27 mars kl. 19:15
Shit vad du var snygg =)

28 mars kl. 15:31
jag måste bara få säga. shit så jävla snygg du är. :O

29 mars kl. 08:52
hej du allt väl med dig? förlåt att jag bara la till dig utan att fråga, men trodde du var någon annan. :) Men jag ångrar mig inte, för du var verkligen verkligen snygg.. ;)

10 mars kl. 17:13
hej hej. *************** heter jag och trodde jag kände igen dig men nu när jag tittade på bilder så stämde inte det. XD men du tar riktigt snygg.. :)

Han la ständigt till nya tjejer, både på facebook och msn. Och sedan var han mer eller mindre flörtig med dem, berättade hur snygga och sexiga dem var. Fick han lite respons från dessa tjejer eskalerade det dock och blev väldigt snuskigt. Så vitt jag vet fick han då oftast nobben, det blev för mycket.
Snygg, snygg, snygg.. Alla var så snygga. I början innan han fick mig var det jag som var den vackra, den snygga. "Men jag har faktiskt tänkt på ditt leende och dina ögon flera gånger idag. För att så mycket leenden och ögon som jag kan minnas så minns jag dina bäst och dom är finaste som jag minns."
Sedan när vi var ihop var det alla andra som var snygga, och han var tvungen att berätta det för dem. Och ju mer jag hörde han använda de ord han gav mig till andra, desto mindre värde fanns det i dessa ord när jag fick dem.
Jag säger inte att man inte ska få tycka att andra människor är snygga, för det gör man. Men man kan ju hantera det på olika sätt.  

2.
"Men ett sms är ungefär; Hur stora bröst har du? och då sa jag att det skulle han skita i och att jag inte trodde att du skulle uppskatta att han frågade. Då svarade han att du behöver inte få veta något. Det var ett rätt lindrigt sms, men som när jag frågade om vi skulle ta en öl framöver var han väldigt noga på att påpeka hur kåt han blir när han dricker, och om jag skulle klara av han. Sen fortsatte han tjafsa om att han blir så när han är full, och om jag skulle tolerera att han tog på mig då."

Han berättade för mig hur tjejer skrev till honom och tyckte att han var snygg. Han berättade för mig hur tjejer skrev till honom och ville träffas och ha sex med honom. Han berättade för mig hur tjejer vände sig om på stan och tittade efter honom. Han berättade för mig hur tjejer kom fram till honom och frågade efter hans nummer, som han vänligt nekade att ge ut.
I efterhand fick jag då höra många såna här meddelanden från tjejer som han påstått varit på honom. Att det i själva verkat var han som var på dem, och inte vice versa. 
Han var även duktig att berätta att det var alla dessa tjejer som han plötsligt var vän med på facebook la till honom, och inte omvänt. Att han inte hade någon aning hur dom hittade åt honom, men att de la till honom. När det sedan visade sig att det var tvärtom försvarade han sig med att "Men det var ju alltid massa killar som la till dig och då ville jag inte vara sämre.."

3.
"Men som sagt han är jävligt duktig på att lura folk in i skiten och han är väldigt falsk. Han flörta men en massa tjejer och jag visste om det men så störd som jag var stanna ja kvar för man vill tro det bästa om en person. Men han sårade mig djupt."

Han var duktig på att berätta hur underbar han varit mot sina tidigare tjejer eller tjejer som han bara träffat under kortare tid. Och hur de hade lämnat honom ensam och sårad. Eller hur de hade flippat och blivit psykon.
Men alla som han haft någon sorts relation till tycker inte längre om honom.

Tredje punkten var väl nästan ett sidospår från ämnet jag började skriva om men. Det jag vill mena på i detta inlägg är hur fruktansvärt jobbig jag tycker att den känslan är, känslan av att man är utbytbar. Vem som helst kan ta min plats, hade det inte varit jag hade det varit någon annan.

Meg: Hey, I've sworn off manhandling. 
Hades: Well, you know, that's good because that's what got you into this jam in the first place, isn't it? You sold your soul to me to save your boyfriend's life. And how does this creep thank you? By running off with some babe. He hurt you real bad, didn't he, Meg? Huh? 
Meg: Look, I learned my lesson, okay?

Som i den tecknade filmen Herkules. Meg säljer sin själ för att rädda sin kärlek, säljer sin själ för en annan människa. Och han byter ut henne.


Utbytbar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0