Trekant?



För ett tag sedan fick jag ett meddelande från en tjej:
"Tycker du bara om pojkar?"
Jag svarade att så ligger det till och undrade så klart varför denna fråga dök upp ur intet.
"Njäe tänkte om du ville mysa tillsammans med oss." (Oss = hon och hennes kille).
Jag tackade artigast nej till erbjudandet, kände inte att en trekant med hon och hennes kille var något alternativ för mig. Själva samtalsämnet har dock dykt upp ibland efter det, mest för att det är lite roligt att diskutera, jag vill dock påpeka att jag inte har någon som helst plan på att ha en trekant!

"Trekant är en form av gruppsex där tre personer deltar, oavsett vilken kombination av kön som är involverade.
Precis som med andra typer av gruppsex är trekanter i verkligheten relativt ovanligt jämfört med sex mellan två personer. Orsaken till detta är omtvistad, dels anförs samhällets traditionella tvåsamhetsnormativitet inom sexualiteten, dels anförs det att det är på grund av de osäkerhets- och svartsjukekänslor som kan uppstå, men även på grund av rädsla för könssjukdomar."

Enligt Wikipedia.

Efter att jag fått förfrågan av denna tjej så diskuterade även vi två detta ämne litegrann, jag hävdade att trekant skulle kännas så konstigt, som att en skulle bli tredje hjulet, särskilt om det är med ett par! "Ingen blir utanför" fick jag då till svar.
När jag har diskuterat trekanter med kompisar har vi oftast varit överens om en sak, att det är svårast att veta hur man ska börja. Att risken att stämningen blir lite tryckt om man bestämmer att "Kom hit på lördag kl 19 så har vi en trekant." För vissa kanske det fungerar, men jag personligen skulle ha svårt för det. Just det att det är bestämt i förväg? Jag är lite mer av den naturen att "det bara ska hända", inte att man ska planera det och bestämma var, när, hur.
Vad jag har förstått är det inte helt ovanligt att par letar efter en tredje, för att krydda till förhållandet lite kanske? Jag har hört en del kompisar berättat om hur de drömmer om en trekanter, både de som är singlar och de som är/har varit i ett förhållande. Det finns en hel del sidor på internet där man kan söka efter likasinnade också.
Jag står ändå fast vid att trekant inte är någonting jag skulle vilja prova, att det för mig känns självklart att en blir tredje hjulet. Jag ser inte ner på dem som väljer att ha trekant, det är absolut upp till dem. Jag tycker att det kan vara fascinerande att diskutera, men det stannar där.


Vad har du för tankar om trekanter?

Kommentarer
Postat av: Anton

Jag kan säga att jag har varit erfaren med bland annat trekanter och gruppsex (allt från 4-20 personer).



Första gången "hände det bara" på en fest, det var nog bra eftersom man var mer avslappnad med lite alkohol i kroppen, det var jag och två kvinnliga bekanta och jag tror ingen kände sig som tredje hjulet, eftersom jag fortfarande pratar med dem idag och de har aldrig nämnt att de kände sig utanför, dock så har en upplevt det förut, så det gäller att samspel i samlaget finns, annars är det stor risk att allting faller i bitar.



En annan gång var det bestämt, det var en killkompis och hans flickvän som ville krydda upp sin samvaro med en tredje part, givetvis var det nervöst i början eftersom det var bestämt att vi skulle ha en trekant, men även då så började vi dricka lite smått och bara satt och småpratade om allt möjligt, givetvis kom samtalet om trekanten upp och vi pratade igenom allt möjligt som kan hända före/under/efter trekanten.

Det öppnade upp mina ögon för att DE var lika nervösa som mig och det tog bort en del av den nervositeten som jag befann mig i.

Men att prata om det först och verkligen PRATA om det, allt från regler vad som får och inte får göras, "safeword" - om någon säger det ordet så slutar alla med vad de än gör och massor mer.



Jag har haft en hel del trekanter sedan dess och det är ingenting jag backar ifrån idag, däremot så vet jag att jag aldrig skulle vilja ha det om jag hade flickvän, för jag skulle bli för svartsjuk personligen, vare sig det är en man eller en kvinna med i spelet.



Jag säger såhär:

Känner man direkt att "nej det är ingenting för mig" ja då får det väl vara så? Vi är alla olika.

De som känner att de kanske skulle vilja prova på något sådant, stressa inte fram det, det är sällan det kommer fram något gott ur det, det händer när det händer och händer det så se till att både Du och de andra parterna vet vad som gäller!

Det är viktigt med regler och samspel i trekanter för att det skall fungera!



Givetvis har jag även varit med då ingenting har fungerat, det har blivit svartsjuka, tredje hjulet och allt möjligt som kan hända... Det gäller bara att ta det hela på rätt sätt.



Hoppas det hjälper dig lite?

Kram!

2011-11-30 @ 23:42:07
Postat av: Fia

Jag är väl lite som du, det första jag tänker är "Nej, trekant är inget för mig."

Jag har aldrig prövat det, så jag vet väl inte direkt om det är något eller inte, men jag känner ju personligen att sex blir bättre om man har känslor med i bilden. Om man är i ett förhållande. Så har det då vart för mig, hitills. Men det är väl helt olika också, antar jag. :)

2011-12-01 @ 07:46:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0