Morgonrock

Nu har soffan anlänt till min lägenhet. Eller just nu är det väl inte riktigt en soffa, utan den ska monteras i eftermiddag/kväll (bild kommer väl då). Igår när jag pratade med Kalles bud och transport sa de att de skulle komma på eftermiddagen med den. Så imorse när jag vaknade, inte hade jag bråttom upp ur sängen inte.
Just före kl 10 ringde de och sa att de skulle lasta den och komma med den nu, 30-60 minuter sa dem. Jag som fortfarande låg i sängen fick väldigt bråttom upp. Satt mig och sminkade mig i morgonrock, tänkte att jag hinner klä mig senare. Och dammsuga i vardagsrummet, det måste jag ju också hinna innan de kommer.
24 minuter efter att de ringde knackar det på dörren. Jag har inte riktigt sminkat mig klart, men tillräckligt. Jag har inte borstat håret och inte klätt på mig, och absolut inte hunnit dammsuga.
De såg lite förvånade ut när jag öppnade dörren i morgonrock, men jag skrattade och sa att de varit för snabba, så att det inte var mitt fel.


Springa runt i morgonrock halva dagen är ju så himla underbart!

Kommentarer
Postat av: mami

Haha... så likt dig. Sminket viktigare =)

Men att gå i morgonrock?! Nej, det är inte min grej, den "illtrivs jag i". pyjamas? JA! Men inte hela dan!

Då känner jag mig sjuk!

Eller ska vara sjuk för att det ska bli en hel dag i bara pyjamas. puss <3

2011-11-15 @ 15:30:23
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0