Full fart framåt

Jag har knappt hunnit ta det lugnt och andas sista tiden känns det som. Vilket resulterade i att jag däckade på datorn igår kväll. Vaknade inatt kl 4 av att jag låg och sov på datorn som jag hade i sängen. Ställde bort datorn och fortsatte sova. Insåg nu på morgonen att jag hade ju somnat kring 21.30 igårkväll?!

Har hunnit vara till frisören och färga om mitt hår, så det är nu mörkt med lila slingor igen. Jag är nöjd! Köpte även lite hårprodukter, bland annat en creme som tar fram lockarna utan att göra håret tungt:

Köpte även hårspray i samma märke. Det blev stor skillnad på att spraya med det hårsprayet än Proffs som jag brukar använda. Proffs blir lätt så kletigt och hårt, det här håller håret på plats utan att göra det onaturligt.

Helgen blev väldigt intensiv, trots att jag trodde att jag inte skulle ha någonting att göra på hela helgen. Fredagen börjades med beachvolley och sedan blev det jobb hela kvällen. For förbi Thomas en sväng men sen orkade jag inget mer den dagen utan for hem och somnade väldigt snabbt.
Lördagen började jag genom att fara till Leos Lekland med Pappa (en i våran klass som kallas just Pappa) och hans familj. Hans barn är 1,5 och 2,5 år - helt underbara små flickor! Vi sprang runt där och hade riktigt trevligt. Sedan bar det av direkt till Iksu och beachvolley. Fick sällskap hem med två vänner som gjorde mat här hos mig, jag åt endast lite eftersom jag skulle iväg på födelsedagsmiddag. Lyckades även köra vilse men tillslut hittade vi till Böleäng och födelsedagskalaset. Var där några timmar och for sedan vidare till Pappa där det var lite folk och spelade spel. När jag kom in var den yngsta flickan fortfarande vaken och när hon såg mig kom hon springande och kramade mig. Oj vad glad jag blev då!
Söndag blev en heldag på rullstolsinnebandy cup (jobbade som personlig assistent). Avslutades med grillbuffé på dorskan, mums! Och alltså.. jag är så fascinerad av de som är så duktiga på rullstol. Det var ju jättesvårt! Att lyckas kordinera så att man rullar rullstolen rätt och hinner få tag i klubban och slå till bollen. Nej, krävs absolut mer träning där! :P For och lämnade tillbaka bilen till Robin och däckade tydligen där ett tag innan jag lyckades ta en buss hem.

Igår hade jag praktik och fick gå hela dagen på akuten. Det var visserligen rätt lugnt på förmiddagen men ack så mycket jag lärde mig. Jag har som egentligen inte haft någon aning vad som händer på akuten. Och han jag gick med var väldig pedagogisk, tror det var mycket det som gjorde att det blev så bra :) Nu har jag bara två nätter kvar av praktiken innan det är över. Det är jätteroligt med praktik men nu när det är 10'onde veckan är jag ärligt talat lite less ;p


En vän till mig funderade varför jag har frimärken hemma, men jag använder de faktiskt med jämna mellanrum. Senast förra veckan fick jag iväg ett brev till farmor och ett till Barbro. Det är ju så mycket roligare med handskrivna brev! =)

Kommentarer
Postat av: mami

Farmor grät och blev överlycklig <3

Älskar dig <3

2011-05-10 @ 13:59:53
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0