SCL 90 igen

Det första mötet skulle vi fylla i SCL 90, och samma sak nu till sista mötet.

"SCL 90
Instruktioner.
Nedan följer en lista överp roblem och besvär som man ibland har. Listan beståg av 90 olika påståenden. Läs noggrant igenom ett i taget och ringa därefter in siffran till höger som visar hur mycket problem i från har besvärat Dig den senaste veckan.
Märkare alltså med en ring det alternativ (0-4), som Du tycker bäst beskriver hur Du känt det under de senaste 7 dagarna. Markera bara ett alternativ för varje påstående och försäkra Dig om att Du inte hoppar över något."

0 = Inte alls
1 = Lite grand
2 = Måttligt
3 = Ganska mycket
4 = Väldigt mycket

När jag jämför det jag fyllde i 12 januari 2011 och det jag fyllde i nu 4 maj 2011 så är det stor skillnad. Det mesta har fått betydligt lägre siffra. Och det högst jag har nu är 2 = måttligt, förr var det några stycken som var 4 = väldigt mycket och rätt många som var 3 = ganska mycket.

Det som jag skattade högst denna gång, som jag faktiskt satte på 2,5 är Ensamhetskänslor. För de finns rätt ofta, även om de inte stör mig lika mycket längre. Jag har lärt mig att hantera dem.
En annan sak som fortfarande är rätt högt, som är 2 = måttligt är "att känna dig kritisk mot andra". Det är jag verkligen, åtminstone när det kommer till de som eventuellt ska vara mer än vän.

Det är ändå fascinerande att se hur stor skillnad det blivit på 16 veckor.



Kommentarer
Postat av: mami

Du vet ju att det tar tid att läka, men det är bättre att läkas ordentligt än att bara sätta ett "plåster" över ett infekterat sår... Det säg att där man haft ett benbrott och det får läka så blir det benet starkare än övriga benet, så kommer det att vara nu också.Låt det ta tid, det finns massor med underbara killar i denna världen, så när du är redo så....

Puss<3

2011-05-10 @ 14:09:28
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0