Tidigare partners

"Min tidigare tjej var inte bra, jag var ofta rädd för henne. Hon slog mig rätt ofta där på slutet. När jag gjorde slut blev hon tokig. Hon kom hem till mig och  kastade en stekpanna genom fönsterrutan. Ett tag senare började jag träffa en av hennes kompisar, vi fattade tycke för varandra. Hon var och hälsade på mig en helg och vi for ut för att köra skoter. När vi var några mil hemifrån frågade hon om inte hon kunde få köra, det fick hon. Innan jag riktigt hann reagera vad som hände var hon försvunnen, hon hade kört ifrån mig. Jag trodde först att hon skämtade, att hon snart skulle komma tillbaka efter mig. Men hon kom aldrig, så jag fick gå hem. Ett tag senare fick jag ett sms att jag skulle komma och träffa dem. Det var kväll och jag lånade en kompis cykel. När jag kom dit slet några killar ner mig från cykeln och misshandlade mig, cykeln som jag hade lånat av min kompis blev även den misshandlad. Både mitt ex och tjejen jag började träffat kom fram till mig efteråt. Mitt ex sa "Jag hoppas du tänker dig för innan du jävlas med mig igen." Därefter lämnade de mig där på marken. Jag gjorde ingen anmälan för att jag vågade inte. Men hon var verkligen ett psyko."

Han talar illa om tidigare partners och kan inte se att han gjort något fel i relationen. Allt är den före detta flickvännens fel. Han talar om tidigare partners på ett nedlåtande sätt, och kanske även hävdar att han blivit utsatt för misshandel av den före detta flickvännen. Detta är ett varningstecken, likaså om han berättar att den före detta partnern har ljugit genom att anklaga honom för misshandel. Försök i så fall att ta reda på den före detta partnerns version av historien. Han kan förklara ett eventuellt respektlöst beteende gentemot dig med att han själv blivit utsatt för misshandel. En man som verkligen skulle blivit misshandlad av en tidigare partner skulle dock inte utsätta sin nya partner för det han själv blivit utsatt för.
Källa: varningstecken.n.nu

I dagsläget tycker jag att denna historia är helt absurd. Och jag vet även att det är många delar av historian som jag inte alls minns. Det är verkligen skrämmande hur blind man kan bli, hur blåögd man kan vara.

Kommentarer
Postat av: mami

Det viktiga nu är att du lär av erfarenheten och kan undervisa andra så skyddar och räddar du inte bara dig själv utan du skyddar/hjälper och räddar andra bara genom att du delar med dig. Jag hoppas att nn.s mamma läser det du skriver så kanske skyddsglasögonen trillar av och insikten kan nå in. Det är enda vägen till hjälp att ha föräldrar som har insikt och ställer upp men sätter tydliga gränser. Anmäler själva så den personen får hjälp innan det är för sent.

Men det är inte det bekymmer!

Jag älskar dig. Jag är så stolt över dig. Du har klarat av något som skulle knäcka den starkaste.



kom i håg att aldrig låta en man knäcka dig igen, tvinga dig till tystnad och tvingar dig uppfatta verkligenheten på samma sätt som nn gjorde.



Nu är du expert på alla varningssignaler.

Sköt om dig prinsessa och ge dig ut och pussa fler grodor, tills du hittar din prins! Men väl ogiftiga grodor denna gång, nu när du vet skillnaden ;)

2011-03-22 @ 21:34:22
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0