Snälla kom hem!

Under middagen i fredags kom det upp fler minnesbilder för mig, sådant jag inte tänkt på och saker jag inte kommit ihåg. En sak jag tänkte på var hur det ofta var tjat att jag skulle komma hem när jag var någonstans, och när jag väl kom hem var det som att han inte brydde sig alls över att jag var hemma. Trots att det var samma sak varje gång så for man ju alltid hem till honom tidigare än vad man själv ville. När man fick gulliga sms att han saknade en och ville att man skulle komma hem. Jag tänker att detta är verkligen att förminska en människa. Jag kände mig så liten och betydelselös när detta hände.

Jag drömde om honom för ett tag sedan. Första gången på väldigt länge. Jag drömde att det var dagen innan min födelsedag och han kom till mig. Vi gjorde en stor fågel av hönsnät som vi sedan gjorde en figur av. Dagen efter var det dags för mitt kalas, han var med. Jag väntade att mina nuvarande vänner skulle komma men de som knackade på och kom in var de jag umgicks med förra året. I drömmen reagerade jag inte på detta utan bjöd på det fika jag hade. Efter ett tag var det en av tjejerna som viskade till mig och frågade vad han gjorde där. Då var det som att jag vaknade upp och kom ihåg allt han hade gjort. Då drabbades jag nästan av panik, för han hade sjukt bra koll på mig. Jag fick inte lämna lägenheten så att jag kunde ringa. Sedan vaknade jag.

Det var skrämmande enkelt att falla tillbaka i drömmen. Att tycka att allt är okej, att bli förminskad till nästan ingenting, att sakna fri vilja.. Drömmen skrämde mig litegrann, men samtidigt är det väl bra att reflektera - hur enkelt det faktiskt är att falla tillbaka i samma mönster.

Jag fick höra en hemsk historia häromdagen. En kvinna som när hon varit i ungefär min ålder varit och jobbat i andra länder. Hon hade fått ett helt fantastiskt jobb, men det blev inte riktigt som allt var tänkt. Hon blev våldtagen under pistolhot. Det kändes så hemskt! Att det finns sådana människor, en helt random.
Det finns både i förhållanden, och randoms.. Usch!


Jag saknar ingen särskild, men jag saknar någon.


Kommentarer
Postat av: mami

drömmar är bra, speciellt när vi minns dem och kan reflextera över dem. Denna är ju en påminnelse att; hur fort man kan hamna i "träsket" igen om man inte stannar upp och tänker efter och gör medvetna val om vad som är viktigt. Våga säga nej, Våga säga ifrån!!, Våga ta ledarrollen... och själv styra igen...

Älskar dig prinsessa... Det kommer du alltid att vara... rosenknopp och russinkaka... endast du vet vad det betyder ;) Pappa skickar också pussar och kramar <3 <3

2011-06-05 @ 22:12:48
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0