Inskolning Samvården

Har haft min inskolning på samvården färdigt nu, till veckan börjar allvaret. Det känns lite nervöst, men det är så fruktansvärt bra personal så det ska nog gå bra. Jag trivs jätte bra där, det är intressant speciellt med tanke på att det är 4 olika specialiteter!
Jag får ofta bra patientkontakt, och det känns bra när man känner att de litar på en. En man ville att jag skulle skriva under att jag bevittnade hans underskrift. En ville att jag skulle fara och köpa refill till honom och gav mig kontater att göra detta.
Jag blir glad när patienterna ler mot mig i korridoren, när de hälsar. Det är jätte viktigt för patienterna att känna att de är igenkända, det har vi malt runt runt på skolan flera varv. Men jag tycker att det är väldigt betydelsefullt för mig när det är andra vägen också - att DE känner igen mig, anförtror mig osv.
Det har redan gått två veckor, och tiden har gått väldigt snabbt. Snart är även denna sommar över.

Ihelgen är jag helt ledig, och det känns skönt faktiskt. Bara hänga med vänner och ta det lugnt.

Söndag kommer småsyskonen hit, superkul! :D

Kommentarer
Postat av: anna e

Då blir det tyst :( Men det går ju fort ändå

Älskar dig <3

2011-06-17 @ 06:52:46
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0