The Last Words

"I snart ett år har jag varit ifrån dig, men ändå finns du här varje dag. Jag behöver ett avslut, jag behöver få bort allt jag känner och har känt som gnager inom mig. Jag behöver helt enkelt få skriva ner allt jag känner, och låta det försvinna."

Framsida och baksida av 3 a4-ark, handskrivna ord ska brännas utan att någon får läsa dem. Inte ens jag kommer att någonsin kunna läsa dem igen, för de finns inte sparade någonstans. 
I början när jag skrev rann tårarna men mot slutet kändes det mycket bättre, som att jag faktiskt fått säga till honom allt jag vill. Och jag hoppas att detta ska lätta det om legat och gnagit inifrån.

Även bilden av oss, "vår" bild, ska försvinna. Jag har slängt alla andra bilder av han, av oss, som fanns i lägenheten. Men den där bilden betydde alltid så mycket, så när jag städade för knappt ett år sedan kunde jag inte förmå mig att slänga den. Jag lät den hänga kvar i samma ram, bakom den nuvarande bilden. Jag har alltid vetat att den finns där, och jag tror att det är rätt att göra sig av med den nu.


De sista orden, den sista bilden.

Sedan mina gruppträffar tog slut upplever jag själv att jag blivit rätt inåtvänd. Jag har inte riktigt tänkt så mycket igen, utan begravt mig med jobb och annat att göra hela  tiden. Men det kommer dagar när jag inte har någonting särskilt för mig, utan bara har varit för mig själv och då har jag blivit nedstämd. Sista tiden har det varit riktigt illa. Det känns bättre nu, och jag hoppas på att befrielsekänslan kommer att infinna sig när detta är bränt och "skickat".

"If you always look for reasons not to be with somebody, then you'll always find them. 
But I guess at some point maybe you should let go and give your heart what it deserves."

Ur One Tree Hill Säsong 3 Episod 11.

Kommentarer
Postat av: mami

Det heter inte sorgeår, för intet. Man behöver inte ha förlorat någon genom döden för att det ska vara ett sorgeår... utan smärtan att genomleva alla årstider man genomlevt tillsammans... Kroppen har sina skäl, den minns i detalj, även det man själv förtränger... men det är så rätt att i dessa dagar skriva orden och bränna dem. Nu är sorgeåret över. Dags att erövra nya glädjefyllda kärlekvägar... utan att se dig om. Ta med dig erfarenheterna, men glöm alla tråkigheter. Du förtjänar att vara lycklig! Du har verkligen, om någon gjort dig förtjänt av lycka! Så LYCKA TILL, min prinsessa! Jag ser fram emot att se dig verkligen lycklig igen... Vem vet vem den lycklige är som får lyckan att motta din kärlek... jag har ju en bild sedan många år, men om den är sanningen, ja, det får framtiden utvisa ;) Älskar dig innerligt. Längtar efter dig, NÄR kommer du föresten?`puss <3

2011-07-04 @ 23:49:41
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Nilla

Gumman min <3 Är du ledig något i sommar?



Kramar från "syster" i Kiruna ;)

2011-07-05 @ 06:32:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0