Snakeboard

Idag efter jobbet har jag varit hos min kära nolla Tommy (trots att det snart är de som är faddrar och vi blir gammelfaddrar så kommer de alltid att vara våra nollor)! Han bjöd på vegetarisk mat, well.. Det är inte som kött, men helt okej. Efter det glassmys på balkongen och sedan var det dags ut och leka. Spelade lite basket (jag vann såklart!), kastade lite amerikansk fotboll (jag var kass) och sedan det roligaste av allt - han försökte lära mig åka snakeboard. Vad är då en snakeboard? Inte riktigt som en skateboard, men jag som är okunnig om sådana saker skulle säga att - jo, rätt lik en skateboard ändå.

Typ så såg den ut.
Jag var som stolt över mig själv att jag efter ett tag klarade av att hålla balansen själv. Att sedan ta sig framåt var ju en annan femma. Någon gång kanske jag lär mig? Vi fick då många glada skratt, det är skönt att få fjanta runt lite ibland.
Vi avslutade med lite mer glassmys på balkongen, efter det var han tvungen att bege sig mot jobbet eftersom att han jobbar natt. Jag är rätt slut i benen nu, det är tungt att stå på en sån där sak! Och imorgon jobbar jag på morgonen.

Jag vet att jag har sagt det förr, men det betyder verkligen jätte mycket när man får en kram av en patient som ska hem, som säger "glöm inte vad jag sa, du kommer att bli en jättebra sjuksköterska!" På min avdelning räknas man som långliggare när man är där 2 veckor, och dessa får man ju såklart bättre kontakt med.
En patient pratade jag med idag angående mina alkoholvanor (som är obefintliga), och denna patient fick mig att tänka på en sak som jag aldrig tänkt på. Förr var min anledning att inte dricka alkohol att jag hade ju ändå kille och ville köra hem på kvällarna. Men nu, kanske det handlar mycket om att jag vill alltid ha kontroll, inte känna att någon annan får makten över mig igen. Kanske lite sanning där.

Kommentarer
Postat av: mami

positiv feedback är alltid härligt att höra. Även om negativ feedback också kan vara bra, för den får en att förbättra och förfina och bli ännu bättre...

Men att få kramar och så fina ord. DE VÄRMER och dem kommer du alltid att bära med dig i hjärtat!



Jag tror du till viss del har rätt i att du sett så mycket "baksidor" av alkoholen att du inser att man verkligen förlorar kontrollen och endast reptilhjärnan fungerar... Sen så är det ju inte gott! Vin som jag numera gillar, tog tid, flera år faktiskt! så att dricka är bara negativt på alla fronter. Läst att det är fler och fler som satt upp sin gräns "no alkoholic" Jag tycker du är så cool som inte dricker, dessutom ekonomiskt vääldigt smart =) Puss och kram

Nästa gång du kommer så kan du ta med dig kissekatterna :=) <3

2011-07-28 @ 22:48:01
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0