Plättar med hjortronsylt och glass

So far har detta varit en väldigt bra lördag, trots att jag nu sitter här och är fruktansvärt blöt.

Dagen började väl i och för sig vid datorn, men om vi bortser från det så började dagen på IKSU, där jag mötte Tommy och spöade honom i lite pingis. Det var faktiskt väldigt skönt med tanke på att förra gången vi spelade så blev det 4-4 i set. Nu vann jag med  4-1!


Gick och shoppade lite förnödenheter på Ica Berghem för att kunna göra plättar. När smeten var gjord så kastade vi ut skrivbordet och datastolen som mitt ex lämnade efter sig.

Ska visa sen hur det ser ut i tv-rummet nu =)

Plättar blev det till slut, Tommy stod för egentligen hela matlagandet medan jag.. tittade på och beundrade hans konst. Att äta inomhus när det var så varmt och vackert väder ute kändes tråkigt så vi begav oss ut. På håll kunde man se lite mörka moln men det var ingenting vi brydde oss särskilt mycket om.
Vi gick till ett ställe som jag inte alls var medveten om att det fanns. Kändes som man var uppe på ett högt berg och blickade ut över stan, det var åtminstone sådan utsikt.

Well, det syns inte så bra på bild men..




När vi ätit klart och suttit och tjollrat en stund kom de mörka molnen närmare med väldans fart. Vi bestämde oss för att det var dags att avvika hemåt. Vi följdes en bit och jag skrattade åt Tommy "Det kommer ju vräka ner innan du är hemma, jag kommer ju åtminstone hinna hem innan." Det vad ju dumt sagt, vi hann inte ens skiljas åt så hade himlen öppnat sig. Så well, därav sitter jag nu här och vattnet har precis slutat droppa. Dock fascinerande hur bra sminket höll sig på plats ;p
Sådana här saker borde man göra oftare, för det är så fruktansvärt trevligt och mysigt. Sådant man kommer ihåg.

Kommentarer
Postat av: mami

Man skriver inte fruktansvärt om något som varit positivt, lika lite som man ska skriva hemskt. Utan man skriver otroligt eller fantastiskt ;)

Lite svenska fakta! fniss....

Lät som en trevlig dag i alla fall!!!

Älskar dig <3

2011-07-23 @ 22:43:48
Postat av: Idah

Ohh gott med plättar :D !! Och ja jag håller verkligen med om att sånna kvällar behövs ibland, mkt oftare än vad man gör dem iaf och att vi ska göra om det :)

2011-07-24 @ 09:39:29
URL: http://idahperman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0