"Hoppas jag aldrig ser dig igen, och fuck you!"

Efter att det tagit slut mellan oss och besöksförbudet var hävt var det många diskussioner angående "bodelning". Han ansåg att han skulle ha det mesta ur lägenheten trots att han i princip levt på mig under hela tiden vi var ihop, då han oftast inte hade något jobb. Det han tjaffsade mest om var Dexter, eftersom att Dexter var det käraste jag hade. Vid separationen hade han bilen som jag betalat kontant med pengar från min fond (som han sa att han skulle betala tillbaka oavsett vad som händer men..) För mig hade inte bilen något värde förutom pengar, då ville jag hellre att han skulle låta mig vara ifred och lämna det som var i lägenheten, bara hämta det som var hans personliga saker han tagit hit. Jag minns än idag hur jobbigt jag mådde över detta, hur mycket tjaffs det var. Hur de jag var och pratade med; psykolog, advokat och polis sa åt mig att inte ge han någonting, inte ens bilen, då jag har rätt till grejerna. Det var många gånger jag tänkte helt ge upp och bara låta han ta vad han vill ha, förutom Dexter. Men i slutändan blev det så att han skulle få ta bilen och sina personliga saker, that's it.
Den 2 september 2010 skrev vi under en "bodelning" och han hämtade sina saker. Jag hade en kär vän med mig, en vän som jag hade hittat efter att det tagit slut mellan oss. Och oj vad arg han var över att jag hade med mig en kille som han inte visste vem det var! Han kastade glåpord mot mig hela tiden han bar grejerna ut i bilen, grejerna som jag hade ställt nere i trapphuset för att han inte skulle komma in i lägenheten. Jag hjälpte honom att rulla vinterdäcken från källaren samtidigt som tårarna rann över alla ord han spottade på mig. Min vän tyckte att jag inte alls skulle hjälpa honom, men jag ville inte att han skulle ha ännu en anledning att vara arg på mig. När han packat bilen färdigt bad han att få komma in i lägenheten, tvätta händerna och träffa katterna en sista gång men jag tillät honom inte. Då blev han än igen arg. De sista ord han sa innan han for härifrån var "hoppas jag aldrig ser dig igen, och fuck you!" Efter att han kört iväg tog det inte ens 5 minuter innan sms'en började hagla in.

"Va va de där för en stolpe? Bara stog där och lät dig göra allt? Ville bara sopa ner han och spotta dig i facet, och snygg blev du i håret, :) men stressen har tärt ner på dig så du såg bara sjuk ut, du såg inte ens söt ut och det bruka du alltid vara:)"
2 september 2010 23:19

"Haha vem var den där snubben :p Hade det varit ***** eller nå så hade de varit lugnt, men att du valde just han, fick mig flyförbannad, hur han bara stod där med händerna i byxorna och lät dig göra allt, vilken jävla man asså, och hur töntig är du egentligen? Får varken säga hej till katterna eller tvätta händerna, men men nu har jag iaf på papper att du anmälde mig för att få dina saker och what nott, så du kommer bli kontaktad av min advokat och han ska berätta för dig om min motanmälan :)"
3 september 2010 03:38

"Btw jag kommer inte göra nån motanmälan jag är inte lika sjuk som du så du behöver inte vara orolig :)"
3 september 2010 16:04

Jag svarade inte på någonting. Men jag var orolig över vad han skulle göra, det var jag varje dag. Och att jag såg sjuk ut det förstår jag. Jag åt knappt någonting, så jag var smalare än vad jag varit på många år. Dessutom syntes nog sömnbristen trots mina försök att sminka över de mörka ringarna.
Min kompis hade inte hjälpt honom att bära någonting, för han tyckte inte att han var värd det. Han tyckte inte heller att jag skulle behöva göra det men jag gjorde det ändå. Han sa efteråt hur mycket han var tvungen att knyta band på sig själv för att inte ge mitt ex en smäll när han kastade glåporden runt sig. Och då är min kompis verkligen ingen som någonsin skulle göra en fluga förnär.

Man hade kunnat tro att det nu var över, att jag inte längre behövde oroa mig för honom. Att han var ett avslutat kapitel. Men ack vad fel man kan ha. Det tog heller inte särskilt lång tid innan hans nya tjej tog kontakt med mig och hade upptäckt konstiga saker med honom. De hann inte vara tillsammans med honom särskilt länge, men det tog på henne ändå. Hon kontaktade mig, och rädslan hon beskrev var densamma som jag kände.

Nästa gång ska jag berätta om de sms som trillade in till min mobil den 10 september, och vad som hände efter det.

Kommentarer
Postat av: mami

Puss min älskade prinsessa. Jag tror att människor börjar förstå vilken FANTASTISKT stark människa du är. Jag vet att du hade en armé med mormor i spetsen som stod runt omkring dig och skyddade dig. För det kunde verkligen ha tagit en helt annan vändning!

Jag säger bara; Tack gode Gud!!!

<3

2011-07-23 @ 13:32:42
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: ursäkta

språket men vilken jävla kukhuvud till karläckel det där verkade vara.

Tur att du slipper skithögen nu!!!

2011-07-23 @ 13:59:44
Postat av: Hej!

Tjejen du skriver om (som kontaktade dig) är det samma tjej som han är med nu? Jag hoppas då att hon och andra tjejer läser det du skrivit här så att de aktar sig för honom...

2011-07-23 @ 17:00:46
Postat av: erika

Jag hoppas verkligen också att tjejen (om det nu är samma eller inte) läser och verkligen förstår vilket jävla skithuvud han är! ingen borde få bli utsatt för honom som du blev! INGEN! Puss på dig Sofia!

2011-07-24 @ 13:51:54
URL: http://www.nattstad.se/erikalundmark

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0