I like the bike!

På sjukhuset finns det några sparkcyklar som man kan köra runt med. På avdelning har vi tre stycken. Jag tycker verkligen att det är jätteroligt att åka runt med dem. Åka iväg på ärenden på sjukhuset. Det går ju så snabbt och smidigt. Eller är jag bara lättroad måntro? 


Så här vacker är den gröna faran!

Sista dagarna har meste bestått av arbete. Onsdag jobbade jag först förmiddagen på demensboendet på tomtebo. Efter det var jag lite ledsagare åt tanta innan jag begav mig till sjukhuset för att jobba eftermiddag/kväll. Nattssömnen tisdag-onsdag var dessutom väldigt kort, kanske 3 timmar?
Nåväl, hann sova nästan 6 timmar natten efter innan det var dags för mer jobb. Hann inte ha någon riktig lunchrast eftersom det var så mycket att göra på avdelningen. Efter jobbet kom Henke hit och lagade mat, han dessutom diskade efteråt! Avslutade kvällen med lite beachvolley.
Idag har det varit väldigt mycket spring på avdelningen. Förstår inte hur det plötsligt blev så mycket att göra. Lunchrasten idag var ännu mindre rast än igår, men vi hann då slänga i oss lite mat. När jag kom hem hade jag så ont i fötter och knän att jag stupade i sängen och sov 1,5 timme.

Dock tycker jag ändå det är bättre när det är mycket att göra än alldeles för lite. Tiden går ju så grymt sakta när det inte finns någonting att göra. Dessutom har jag väldigt trevliga arbetskamrater, så jag är som nöjd. En undersköterska jag jobbar med är ungefär lika tjollrig som jag är, så när jag jobbar med honom går dagarna väldigt snabbt.
Sen jobbar jag med en sjuksköterska som precis blivit färdigutbildad. Hon är så duktig, jag vill också vara så där duktig nästa sommar när jag är färdig! Dessutom är vi rätt lika som människor, så vi kommer väldigt bra överens :)
Övrig personal är även den väldigt fin. Det är många patienter som man får beröm av för att det är så bra personal på Samvården. Jag är som stolt att få vara en i den personalstyrkan :)

Nej, nu funderar jag på att gå och hämta nå paket på Haga, då har jag någonting att fördriva tiden med innan Idah slutar jobba! =)

Kommentarer
Postat av: mami

Svar; du är bara lättroad ;)!

Bra att du trivs! Men du måste försöka

sova mer, du vet vad du har att tampas med i kroppen!

Älskar dig!

Puss <3

2011-07-23 @ 07:34:19
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0