Ett trivsamt jobb

Jag är sjukt sugen på bullar nu, nästintill så sugen att jag funderar på att knalla bort till Ica Berghem och införskaffa för att stilla mina begär. Men å andra sidan, att lägga ner huvudet på kudden låter inte helt fel det heller.

Jag trivs verkligen jätte bra på mitt jobb. Det är roligt att vara där! Jag minns fortfarande vilken beslutsångest jag hade inför valet om sommarjobb. Skulle jag vara kvar på mitt demensboende där jag kan rutinerna och vet vad jag ska göra, eller skulle jag söka mig till Samvården - praktikplatsen där jag trivdes så bra men där allt kommer att vara nytt. Jag valde att söka, och se vad som hände. En enda undersköterska behövde de i sommar, och jag fick det - det tog jag som ett tecken. Och jag ångrar det inte för en sekund! Visst boendet i all ära, men jag lär mig så mycket på sjukhuset, och det är så stimulerande och utvecklande.

Imorse kände jag mig som en lite housewives. Stod och gjorde biffar med fetaost och soltorkade tomater (eftersom att enligt Henke kan man inte misslyckas med just den kombinationen - fetaost och soltorkade tomater). Dessutom diskade jag undan allt som blev i söndags när vi var här och åt middag, vilket tog sin lilla tid.


Avslutningsvis vill jag bara säga att Caesar var fruktansvärt söt imorse när jag satt och sminkade mig, han kom och la sig på mitt ben. Myyyyys!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0