En oväntad check

27 september 2010
Kronofogden - Utslag. ******** förpliktas att betala följande belopp ****** till sökande. Fordran avser handlån enligt skuldepapper daterat 2009-12-23.

14 oktober 2010
Luleå Tingsrätt - Föreläggnade. Ni ska lämna ett skriftligt yttrande över bifogande handling. Yttrandet ska ha kommit in till tingsrätten senast den 29 oktober 2010.

4 februari 2011
Luleå Tingsrätt - Kallelse angående fordran (återvinning). Måndag den 28 februari 2011 kl 13.33. Ni ska komma personligen eller genom ombud.

28 februari 2011
Luleå tingsrätt - Domslut. Senast 1 april ska en summa på 7500kr vara åter till Sofia Eklund. Genom denna förlikning är parternas samtliga mellanhavanden med anledning av denna tvist slutligt reglerade.

6 april 2011
Kronofogden - Uppgift om registrerat mål. För kännedom meddelas att målet registrerats hos kronofogdsmyndigheten.

3 maj 2011
Kronofogden - Delredovisning. Gäldenären saknar kända utmätningsbara tillgångar för täckande av skulden. Gäldenären saknar känd inkomst. Det har inte gått att få tg med gäldenär och ytterligare försök till gäldenärskontakt anses inte motiverat.

29 juni 2011
Nordea - Check på 7500kr från kronofogdsmyndigheterna.



Det har tagit lång tid, mycket kraft och energi - men jag gav aldrig upp. I onsdags fick jag en check, ett bevis på att han till slut betalat. Någonting som jag inte alls hade förväntat mig. Så nu är allt som går att göra gjort. Det som känns bra är att jag aldrig gav upp, trots att jag många gånger ville. Att jag stod på mig, och bevisade att jag hade rätt.


Kommentarer
Postat av: mami

<3

2011-07-05 @ 06:19:04
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0