Vaken eller dröm?

Jag har väl inte direkt sovit lite inatt, kanske 9 timmar, men är ändå trött? Jag skulle nog ha behövt en dag där jag sover ikapp snart, så att man inte är så här död hela tiden. Men det blir någon annan gång. Idag ska jag iväg och jobba, det känns inte alls jobbigt, är ju mitt favoritpass :) Däremot imorgonbitti, 7-12 känns riktigt tungt. Nåväl, har man lovat så har man, även onsdagmorgon! 

Inatt, jag minns inte alls vad jag drömde. Men när jag vaknade var det knäpptyst. Musiken var inte igång (den var sen igång igen när jag vaknade). Tjockisen som alltid brukar grymta eller snarka låg knäpptyst bredvid mig och kollade mot dörren. Jag vet inte om jag drömde någonting innan men jag kände mig rädd, orolig. Sen började jag fundera om jag hade glömt låsa dörren. Sen hörde jag ett prassel från en påse i sovrumsdörren. Sen tyst igen. Jag kollade inte, utan blundade och hoppades att det inte skulle vara någon här inne. Tror jag somnade om ganska snabbt ändå, och sen har det gått bra. Jag var så säker på att jag var vaken och det där hände, för det var väldigt verkligt. Nu på morgonkvisten börjar jag fundera om jag verkligen var vaken eller om det kan ha varit en dröm?

Njäe dags att göra sig klar för jobb nu då!



Vad gör sjuksköterskor på kvällarna?, eller som Robin skrev "‎8 öl senare förbereds för iva- vård."

Kommentarer
Postat av: Jonas

Låter som en smart ide att blunda och somna om ifall man tror att man hör nån i lägenheten:)

2011-01-30 @ 23:40:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0