30års fest!

Nu har det varit sjukt mycket ett tag, knappt hunnit vara hemma! Oftast varit hos Thomas till 2-4 på natten med ett gäng. Igår kom jag dock hem tidigt, kring halv12! Idag valde jag däremot att stanna hemma, så har spenderat kvällen med att städa litegrann, inte dammtorkat men det får bli en annan dag.

Lördag var det iaf 30års festen för Sofia B som vi (jag och Thomas) kämpat på med! Var hos honom flera kvällar/nätter innan lördag och bakade och planerade. Det har varit en trevlig tid men oj vad tärd man är nu! Kalaset blev åtminstone lyckat! Vi hade riktigt roligt, och jag fick vara lekledare som jag trivs så bra med att vara! Well, orkar inte lägga ut nå bilder från kalaset här eftersom att allt finns på facebook, eller kan visa en bild på tårtorna jag gjorde :)


Vi är ett så härligt gäng som börjat umgås nu, alla är inte alltid med men. Det är så lättsamt, man behöver inte tänka så mycket utan kan bara vara. Ta en liten powernap om man känner för det, sitta lite vid datorn. Det är inga krav, utan bara skönt.

Henke hade en rätt stor tröja, man rymdes två stycken!

Idag var vi på stan, eller uppe på Ersboda också. Det jag införskaffade var kattmat och toapapper plus andra nyttogrejer. Är det ett tecken på att man blivit vuxen eller? Hittade även nå roliga magneter.


Just ja, en sak som hände idag på stan som var riktigt roligt! Vi var och åt på Åhléns, jag har ätit där 3-4 gånger tidigare. När jag kommer in och han som äger stället ser mig bryter han helt och hållet ihop! Trodde inte han minns mig så tydligt. Anyway, förra gången jag åt där så frågade jag väl kanske inte världens smartaste saker och han skrattade åt mig redan då. Jag är en sån människa som säger vad jag tänker innan jag tänker efter hur det riktigt låter. Så jag kan väl verka lite pucko ibland. Jag tyckte faktiskt det var riktigt roligt att han kom ihåg mig så pass, det kändes bra. Fastän han är en "gammal gubbe", det var en självförtroendeboost att bli så pass ihågkommen!

‎"Havet är fullt av fiskar, men man kan inte få napp förrän man tagit av den gamla fisken av kroken."
För ett tag sedan sa en kompis att "Nåväl, havet är fullt av fiskar" och då kontrade jag med resten. Idag drog jag upp det igen, och jag gillar den liknelsen.

Förresten fick jag kläderna från tradera idag, and I like them! Myspys tröjor och en stilren klänning (kjol/blus?). Har även vunnit ännu en auktion nu också, någonting jag sett länge och suktat efter. Och nu var den utlagd för halva priset som den brukar vara, så då kände jag att jag måste passa på! Dock tror jag att jag kommer att ha svarta strumpbyxor och en svart bolero till:


Kommentarer
Postat av: Sofia

Var har du hittat de där magneterna? Klockrena! Vill också ha ;)

2011-02-04 @ 15:08:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0