Jag har gått och blivit med dator!

Det blev en pojke! Har döpt honom till HP G62-B18EO, eller som Thomas sa - Harald Petter El Gigant. Vägde 2,2kg vid födseln och förväntas inte växa ytterligare. Har 4gB internminne så han är bra på att ha många bollar i luften samtidigt samt att han kan lagra mycket information, mer exakt 500gB ;)
Jag är en sån som gärna är kvar i det gamla, "det var bättre förr". Som när jag bytte från Nokia till Ericsson, det sved i hjärtat och jag funderade om jag någonsin skulle lära mig att använda den. Det tog väl ungefär en dag så hade jag vant om mig. Samma sak nu med datorn, det här är Windows 7, jag är van Windows XP, sen är knapparna lite annars här. Jag tänkte igår när jag började skriva med det här nya tangentbordet att jag kommer ju aldrig lära mig att skriva snabbt med det här, men det har jag redan lärt mig.
Vad kan man då dra för slutsatser av det? Att inte fastna i det som varit utan vara öppen för förslag, öppen att förändra, våga!

Igår var det andra gången. Fick höra några saker som berörde mig, en av dem var:
"Jag måste våga lita på män igen, jag måste kunna ge en ny en chans och det är det jag gör. För gör jag inte ens det, försöker jag inte ens utan ser alla män som idioter, då har han vunnit."
Det andra var:
"Det kan verkligen hända vem som helst, men jag tycker att det känns så hemskt att ni är två som är så unga. Jag menar - jag är ju gammal! Att ni ska behöva genomgå sånt här.."
Igår var jag inte lika passiv, jag pratade mer. Men fortfarande håller jag tillbaka mycket. Jag tycker att de andras historier är mycket värre, tydligen är det alltid så. Det var det första vi fick höra: "Ni kommer att kunna tycka synd om varandra, kommer att tycka att andra varit med om det som varit så mycket värre än vad ni själv varit med om."

Självklart var det Thomas som följde med mig och köpte datorn. Och jag fick även låna hans externa hårddisk eftersom att min verkar ha gått i förtidspension. Framöver borde jag väl köpa en egen extern, en ny, en som är pålitlig, men det känns som ett senare bekymmer.
Det känns bra med den här datorn. Allt laggar inte hela tiden, det går göra flera saker samtidigt. Och den får ut mer av internet hastigheten än vad den gamla fick. Det känns bra bra bra! Dessutom köpte jag en HDMI kabel igår, som jag inte hunnit prova ännu men förmodligen kommer det fungera jättebra. Så nu kan man på riktigt se film hos mig! ;)

Fick höra om en sak igår som jag tyckte var lite rolig - Litter Kwitter. Ett sätt att lära katter att göra sina behov på toan. Gamlingarna tror jag skulle ha svårt för detta, eller åtminstone tjockisen. Dexter däremot, han skulle kanske gå lära. Det skulle ju vara fruktansvärt praktiskt! Fast så länge gamlingarna bor här och ändå behöver bajslådan så är det väl inte riktigt värt. Jag är riktigt less allt kattlurv, och det kommer ju från gamlingarna! Om de bara kunde lösa mindre hår.. Har insett också att, det är inte billigt med tre katter. Det går sjukt mycket mat. Jag funderar ändå rätt mycket hur Dexter skulle ha det ensam. De kommer faktiskt inte så bra överens längre. Faaast, det skulle ju svida i hjärtat att lämna bort gamlingarna!

"Månen lyser helt klart :) Naturen är skapad av den som bäst känner vad skönhet är! Den är ren, vacker och ljus... Den är inget mot vad jag tycker om dig :) Ingen måne någonsin kommer att kunna överspegla din skönhet, din värme, din trygghet... vad du betyder för mig! <3"

Kommentarer
Postat av: mami

"Månen lyser helt klart :) Naturen är skapad av den som bäst känner vad skönhet är! Den är ren, vacker och ljus... Den är inget mot vad jag tycker om dig :) Ingen måne någonsin kommer att kunna överspegla din skönhet, din värme, din trygghet... vad du betyder för mig! <3"



Jag förstår helt och hållet vem som håller dig så nära hjärtat! Men du är VÄRD att vara nära allas hjärtan, för den finns ingen som berör en annan så mycket. Du har ett hjärta av GULD, ögon som utrålar värme och kärlek. Du ger alla en chans, även om det lett till att du blivit rejält brändskadad... Men precis som du skrev i en av kommentarerna du hörde. Om du inte ger andra män en chans så har "han" vunnit. Ge honom ALDRIG den makten!!!



Älskar dig innerligt, alltid och i evighet.

Din mami <3

2011-01-20 @ 12:26:09
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0