Lössläppt

Var som sagt en sväng till tanta idag. Men hon var väldigt trött och satt meste och sov. Jag däremot pysslade ett fotoalbum till Liljan/Pärlan med bilder på de som bor där, jag har ju tagit lite bilder medan jag jobbat där. Så resultatet blev bra i slutändan åtminstone. 
Sen blev det storhandling på Ica Maxi. Thomas är sån underbar människa, som alltid ställer upp fastän han egentligen varken har tid eller ork. Han är en sån människa som man alltid blir glad av.
Det sägs ju att man är olika beroende på vem man är med, och det är såklart även jag. Men när jag är med Thomas, då är jag precis den jag vill vara. Jag kan vara lugn och ha deeptalks, jag kan vara helt galen och studsa runt.

Igår var vi några stycken hos Thomas och spelade spel - Kampen mellan man och kvinna samt Alias. I slutet var det bara jag, Thomas och Henke kvar. Vi satt hur länge som helst och bara pratade om allt möjligt. Det roliga är att när jag riktigt lärde känna Henke var en vecka sedan. Vi har gått i samma klass i 1½ år, och tidigare inte haft någon riktig kontakt. Det är så roligt när man lär känna nya människor, som visar sig vara helt underbara.

Fick för några veckor sedan höra att jag var en "klass hora". Men hon som sa det menade inte att jag låg runt med alla i klassen, utan att jag var en sån som kunde umgås och prata med de flesta i klassen. Så det var ju faktiskt ändå en komplimang fastän det först lät helt fel. Igår fick jag en liknande kommentar, fick då höra att jag var "lös-släppt". Förklaringen jag fick var att jag var en människa som har lätt att släppa lös fastän jag inte dricker. Så det var ju också en komplimang.

Ikväll har jag ätit pasta och köttfärssås, jag som nästan aldrig äter pasta! Och dessutom sitter jag nu i tv-rummet, har suttit framför tv'n! Kors i taket x2.

Förresten. En sak som hände tidigare i höst som jag fortfarande tycker är jätte komisk! På väg hemåt i bussen mellan Umeå och Skellefteå så sov jag första halvan av resan. När vi kommit ungefär halvvägs ringer Christina och väcker mig för hon undrar vilken tid jag skulle vara framme i Glommers. Som vanligt på kustbussen så är det mycket folk och jag sitter inte ensam, killen som sitter bredvid mig hörde att jag sa någonting om Glommers och började prata med mig. Efter det pratade vi resten av resan. I slutet frågade han om vi inte kunde träffas och ta en fika här i Umeå framöver. Vi bytte nummer och efter ett tag skrev han och frågade när vi skulle ta den där fikan. Jag kände inte att jag ville träffa någon som en "dejt" just då utan skrev att jag gärna ville ses men då som vänner. Nu kommer jag till själva poängen i historian: Då svarade han "Hej. Hmm.. Jag har nog redan de vänner som jag känner att jag behöver. Så du får ha ett bra liv helt enkelt!"

Kommentarer
Postat av: Thomas

Thomas...han är en sådan människa som säger nej när det behövs de lovar han...men när han umgås med Sofia så blir han bara så glad och nöjd att hur ska man kunna säga nej...varför skulle han vilja säga nej? :) <3

2011-01-17 @ 01:05:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0