Jag är där jag vill vara

Det här inlägget handlar lite om dagen och gårdagen.
Det handlar även om att jag är den jag vill vara, och mina små egenheter.
Sen avslutar jag med att skriva in den respons jag fick av gårdagens inlägg, because it makes me happy!

Idag har jag varit lite duktig åtminstone. Har varit och bakat lite med tanta. Men är fruktansvärt trött fortfarande. Känns som att man har lite sömn att ta igen. Det får bli en annan gång. Håller på att tvätta lite nu, välbehövligt! Sen ikväll kommer det lite folk hit på spelkväll. Alltid mysigt att omsvärmas av goda vänner.

Fastän jag har varit med om mycket jobbigt är jag faktiskt rätt nöjd med livet just nu. Visst, det finns alltid vissa saker som skulle kunna vara bättre, men jag är ändå nöjd med hur det är nu. Jag tror att en stor anledning att jag är så nöjd är för att jag är nöjd med mig själv. Jag har till slut blivit den jag vill vara, jag är där jag vill vara. Jag är den som är engagerad, fixar fester eller spelkvällar, tar hand om gamlern på jobbet eller skriver brev till farmor och Yvonne. Jag är med när det händer saker, jag blir ofta tillfrågad om jag vill vara med trots att jag inte alltid har möjlighet. Beachvolleyboll, tacobuffe, shopping på stan, fika'n osv. Folk pratar med mig, de berättar ofta lite djupare saker, känns som att de ofta känner tillit till mig. Jag är inte osynlig, utan jag syns. Som Thomas sa "Du är inte riktigt mittpunkten men inte är det långt därifrån." Jag bryr mig inte längre lika mycket om kläder stylat hår eller högklackat, fastän jag fortfarande gillar det. Däremot har jag börjat variera mitt smink mer, experimentera mer, och det är så roligt, jag trivs verkligen. Jag är där jag vill vara helt enkelt!

"Jaha okej! Jag slutar då aldrig förvånas över dig =)"
Jag ser det nästan som en bra sak att folk förvånas över mig. Jag gillar verkligen att vara annorlunda, att inte vara som alla andra. Fast alla har vi väl små egenheter, Thomas skrattade gott åt vissa igår, och vissa har han skrattat åt tidigare.
1. Jag anpassar mina ostbitar till vilken smörgås jag äter, så att det inte hänger ut någonting på kanterna. "Du kapade av osten så den blev lagom lång innan du dragit hela skäret på osten." Och på tal om ost, han skrattade även åt att jag gjorde så tunna skivor!
2. Jag äter mat på ett speciellt sätt, lite av varje på var enda tugga. Och han frågade hur jag kunde göra det, det kunde ju ta sluta av kött eller potatis. Men jag anpassar ju redan från början så att det inte ska ta slut!
3. Att jag äter det mesta långsamt förutom typ hamburgare, för att jag gillar inte att måsta lägga ner den och sedan ta upp den igen.
4. Smörgåsrån äter jag med 3 st rån, smör på varje och två ostskivor.
5. När jag äter korv med bröd gillar jag inte att äta de delar som är utan bröd, de där korven sticker utanför.
Jag minns att det var nå mer, men jag minns inte vad. Men han bröt då ihop några gånger igår. En sak jag minns han bröt ihop över igår var ordet "tissefräs". Man ska tydligen säga "styva bröstvårtor", och att ens använda ordet "tissar" istället för "bröst" är tydligen inte helt okej. Dock tror jag att det inte är långt bort förrän Thomas börja säga sånt själv ;)

Igår hos Thomas provade jag även den där röda korsettklänningen jag fått från tradera. Det är sååå surt att det är tema Äventyrs-/Action film på sittningen och inte bara film! Provade klänningen tillsammans med Thomas svarta hatt, och det hade varit så kul att ha det! Då hade man kunnat vara Moulin Rouge. Men, blir som svårt nu. Nåväl, för hoppas att jag får användning för den en annan gång och att jag kommer på någonting annat bra till sittningen :)

Tack hörni, för all respons på gårdagens inlägg.

"Läste just din blogg.. de känns som att.. vad ska man säga. Jag önskar jag kunde förstå dig, jag vill lyssna på dig fast än jag inte skulle förstå. Kanske inte kan hjälpa dig överhuvudtaget, men kan det hjälpa dig? Isåfall ställer jag upp. Men de har jag kanske sagt tidigare."

"Vet inte riktigt vad du har varit med om, men låter som att det kan vara nyttigt det du gör för att kunna gå vidare på riktigt, lycka till!"

"Så, ha läst  din blogg nu.. Men inte tycker jag att det var för mycket text. Definitivt inte. De är så pass tilldragande och intressant läsning osv så man känner inte alls om det är mycket text. Men det verkar vara grymt nyttigt me de där gruppträffarna, de kan jag väl nästan konstatera. Det verkar vara bra saker som görs där och det kan förhoppningsvis vara vad du behöver."

"Säger bara ; SÅ BRA att du börjar KÄNNA... igen...DIG!!!
Det finns stunder jag fantiserar ut de mest barbariska tillhyggen... men så vet jag att universum ger tillbaka det vi själva ger ut... då minns jag att jag behöver inte straffa, för det gör den personen sig själv alldeles lysande... Det som får mig att tänka på tillhyggen, är alla som dras med i personens framfart..."

"Det är alltid lika skönt att få lyssna och prata med dig vännen. För det visar på att du faktiskt låter mig känna dig även om jag knappt kommit på yttertrappen till dina innersta rum. Du är en av de finaste vännerna jag har och det tog väldigt mycket igår, hade så mycket känslor som bubblade. Där satt du, pratade sakligt, funderade, böjde orden rätt och lade ut de du kommit fram till, inte riktigt vad du kände men som sagt...förståelsen har just börjat. Jag är bara en ack så liten del i din process men jag tar den med största allvar för jag tar DIG på största allvar! Du är värd så mycket mer än att bli nedslagen av detta och du älskar livet på ett sått att jag kan inte annat än beundra din styrka och din öppenhet trots att din kropps skyddsspärrar fortfarande, om än luckrare, sitter låst om dig.
Du ÄR den person jag jag skulle kunna lyssna på i timmar för jag vet att du skulle göra detsamma för mig! För du är precis likadan till sättet :) Som en mogen lillasyster och maka ;)"


Kommentarer
Postat av: Thomas

Vad behövs sägas :D Jag älskar dig vännen med alla egenheter och grejor du har för dig! Det är DU :)

2011-01-27 @ 16:34:33
Postat av: mami

Kunde inte sagt det bättre än Thomas...

Haha... fick en frälsis-psalm i huvudet;

Vilken vän vi har i Thomas, ingen finnes väl på jord som du...



Tack Thomas för att du finns där och är den underbara vän hon behöver... Vissa vänskaper har man livet ut, är helt övertygad om att eran kommer att vara en sådan om era blivande respektive accepterar det. Hörde bra ord i går som en manlig professor sa; " jag älskar min fru till 80%, de övriga 20% är sidor hos henne som jag inte gör det... Men jag skulle inte vilja vara utan de 80% som finns där.

Alla har vi sidor som inte är fullkomliga. Vi ska inte välja en partner som är en fullkomliga spegelbild, för då utvecklas vi precis lika mycket som det spegelbilden säger oss. Vi ska ha några % där vi är olika, där vi får utmana varandra, mina tanke banor, acceptans och tillit. Det är kärlek på 100%!



Puss till er båda, för allvarligt talat, så vet jag inte om Sofia, befunnit sig där hon är nu, UTAN Thomas....

2011-01-28 @ 07:59:51
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Thomas

Tack Anna!

Den kommentaren gjorde mig väldigt glad och jag är så stolt över att jag fått en relation med Sofia! hon är otroligt värdefull och jag vet inte om jag skulle varit här utan henne heller. Vi stöttar varandra, vi är jätte knasiga tillsammans och lyfter även vår omgivning har jag märkt och andra trivs i vår närvaro. Vi är väldigt lika med olika bagage som vi bär men vi är öppna och kan ta varandra som de människor vi är :) vi pratade någon gång om hur vi egentligen kunnat leva utan varandra tror jag, det var i början av vår relation, och jag sade att man saknar inte luften förrän man drar det första andetaget! jag har andats in Sofia med de flesta av hennes galenskaper och sätt och egenheter och jag skulle inte vilja ta ett andetag utan hennes närhet eller utan att få stödja henne i hennes liv :) Man blir påverkade av människor genom livet...sofia är en sådan som inte går obemärkt förbi i någon liv!!!

Och åter igen TACK :)

love ya

2011-01-28 @ 09:11:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0