Nya sorters drömmar

Drömmarna har börjat ändras, fast känslan är den samma. Obehag, rädsla. Men nu är de flesta drömmar som en film, där inte jag - Sofia, har huvudrollen, utan jag spelar någon annan. Jag ser allting hända, jag känner allting hända, jag känner smärtan - både den fysiska och den psykiska, men jag kan ingenting göra.
Jag har även börjat ha drömmar i drömmar, och sen drömmar i drömmar. Med det menar jag att jag drömmer någonting och vaknar till. Jag vaknar och kollar på klockan, stiger upp ur min säng och sen händer någonting jag inte vill ska hända tills jag vaknar igen. Jag vaknar tänker "Tur, det var bara en dröm." Jag stiger upp ur sängen och sen händer nå hemskt igen tills jag vaknar. Så kan det hålla på jättelänge, och jag kan inte vakna upp helt ur det. Den känslan är jobbig.
Drömmarna är också så verkliga. Realistiska fastän de egentligen är helt orealistiska. Därav är känslan så stark även när jag vaknar på riktigt, för att det är så verkligt. Dock har jag svårt att vid helt vaket tillstånd komma ihåg hela drömmar, fastän jag vet att jag mindes dem tidigare.
Jag vet inte om det är därför jag nu har svårt att somna, för att det är så jobbigt att sova, jobbigt att drömma?

Såg nyss mitt Vampire Diaries. Det är ju en tjejserie, och så känsloladdat allt. Det är så fint.

Jag känner mig ensam, trots att jag inte alls är det. Hur kan det kännas tomt när man inte ens är ensam? Hur kan tankar gnaga så hårt utan att man riktigt kan definiera dem? Har en konstig odefinierbar känsla.. 
Jag försöker tänka att jag är stark, och jag kommer att vara så mycket starkare och ha så mycket mer nyttig kunskap efteråt. Men hur lång tid ska det ta innan det blir efteråt? Någonting är trasigt, därav hålet - ensamheten. Hålet går temporärt att fylla och jag kan känna mig riktigt lycklig. Men så fort det inte fylls på så är det där igen, tomt. 
Det är svårt att förklara när man inte riktigt förstår själv. 

Kommentarer
Postat av: Thomas

Kommer alltid finnas för dig!!!

2011-02-06 @ 03:43:37
Postat av: mami

Du är verkligen inne i en "annan värld" på riktigt Sofia :)

Låna denna bok på bibblan,Din drömguide... av Sylvia Browne, eller köp den som pocket på adlibris, kostar endast 39kr!



Den kommer att förklara såå mycket vart du befinner dig i dina drömmar! Även om det är jobbiga drömmar, så minns att det är DINA drömmar och att DU bestämmer. Innan du lägger dig, påminn dig om det!

Du kommer att märka att du får en helt annan upplevelse. Du är redan på gång....



Självklart att du känner dig ensam... du har en "resa" att göra, som ingen annan kan göra åt dig, MEN du kan ändå se till att du delar med dig av resan du gör med någon, så du känner att du har stöd!

Du befinner dig på samma plats som en 5-åring som ska lära sig cykla utan stödhjul. Du måste helt enkelt tro på att du KAN cykla för att klara av det!!! Skulle du hamna i "diket", få "skrapsår", ja men du vet att de läker... precis som inre sår läker... men de behöver omhändertagande så de inte blir infekterade och bakterierna får fäste....

Våra tankar är det mest starka vapen vi har och samtidigt vår värsta fiende.



INDIANBERÄTTELSEN

Det finns en berättelse om en Indianhövding som får en fråga av sin dotterdotter. Hon säger:

”Det känns som jag har två vargar som kämpar mot varandra I mitt hjärta. Den ene är våldsam, hatisk och hämndlysten och den andra är kärleksfull, förlåtande och medkännande.“

Och sedan frågade hon: “Vilken av vargarna kommer att vinna?”

”Den du matar.”



Allt beror på vilka tankar vi "matar" rädslans eller kärlekens.... Friheten eller offrets....



Vi har styrkan inom oss, det gäller bara att tro och våga slåss för sitt eget värde och existens och aldrig ge bort makten till någon annan!

Samtidigt som vi måste våga ha tillit till andra människors godhet.



Låt inte EN människa styra hela ditt liv. Låt inte en dikeskörning med rejäla sår skapa sån rädsla att du aldrig mer vågar prova cykla igen...



Att "cyklar" kräver balans och tilltro att det faktiskt går att ta sig fram fast det egentligen inte borde gå.. precis som humlans som biologiskt sett inte borde kunna flyga, fast den VET inte om det och flyger ändå!



Ta dig tid att läsa boken... den kommer att hjälpa dig MYCKET!



Älskar dig min prinsessa!

<3

2011-02-06 @ 11:53:06
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0