Nybadad kisse

Nu har jag sökt sommarjobb på Samvårdsenheten. Mitt demensboende i all ära, jag gillar det fortfarande och hade gärna varit där, dock känner jag att jag kanske borde söka mig in på sjukhuset nu. Och jag trivdes så bra under praktiken på samvårdsenheten så det känns som ett bra ställe att söka sig till. 

Ikväll har Billy och Jonny varit här en sväng, så nu är Dexter badad - första gången sen i julas när jag var hem! Han ligger här och är helt trött och slut nu efter att ha försökt att fixa till frisyren.

Mammas lilla älskling <3

Jag använder flytande fondation men har aldrig använt puder, har inte förstått vad skillnaden blir. Men jag har faktiskt köpt puder och gett det en chans, dock tycker jag inte det syns jätte stor skillnad. Det är sånt puder som inte har någon färg, utan man kan använda det till alla hudtoner och så. Men igår på skolan fick jag bekräftelse att det visst syntes, Sofia B sa att jag såg ut som en docka i ansiktet. Jag blev som glad att någon märkte skillnaden.


Henrik säger:
Hahaha
Har du sett senaste Big Bang Theory?
Så grymt kul med internskämt
15:35 Sheldon Cooper: - "Given the state of your career, can you afford to be picky?"
Låter det bekant?
Henrik säger:
Hahaha
Har du sett senaste Big Bang Theory?
Så grymt kul med internskämt
15:35 Sheldon Cooper: - "Given the state of your career, can you afford to be picky?"
Låter det bekant?  :D

Har snart sett de 8 avsnitten av Henrik Fexeus program Hjärnstorm från 2007. Jag tycker att det är så fruktansvärt faschinerande! Det handlar väl kort sagt om tankar och signaler man sänder ut. Har ni lite att göra tycker jag att ni ska ta er tid att se det!

Imorgon är det äntligen dags för ett nytt möte. Det känns att det är två veckor sedan sist. Kanske därför jag helt har stängt av allting just nu? Det är så mycket enklare när man får vara där, det är jobbigt men man orkar.

Idag har jag pratat med mamma rätt länge om Kvarnfesten - en fest i Järvträsk (andra sidan sjön) mellan kl 12-15 andra söndagen i Juli varje år. Det är sådant som jag absolut inte skulle vilja missa. Då startas kvarnen upp och det mals mjöl på gammalt vis, smedjan är öppen, två tombolan (lotterier), äta mat på spånskivor, underhållning, lite tävlingar och bara allmänt mysigt. Dock tycker jag att det skulle kunna göras bättre. Jag är ju en sån som gillar att engagera mig i saker, så jag har skickat ett mail till styrelsen nu med lite nya idéer. Blir spännande att se hur det blir! =)


Så här går det när man lånar ut lägenheten till fulla människor: Pizza kartonger i snön. Dock plockades det bort dagen efter som tur var :)

Kommentarer
Postat av: Thomas

Borde jag känna mig träffad :P

2011-02-22 @ 22:38:49
Postat av: lisa

kan man bada katter ? :O

2011-02-22 @ 23:03:11
URL: http://mrslisa.blogg.se/
Postat av: Amanda

Jätte söt katt :D

2011-02-24 @ 12:03:47
URL: http://xmisssunshine.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0