X-vak på Stroke nattetid, inte igen tack

Att vara barnvakt till Pappas barn är väldigt mysigt men tar på krafterna. Efter många om och men fick vi dem att somna, men då satt jag och Henke uppe och pratade tills timmen var sent slagen. Nattsömnen den natten var inte alls bra. Dels var det trångt eftersom vi låg alla fyra i sängen, dels rörde sig barnet som sov bredvid mig väldigt mycket och slog till mig några gånger och well, det var trångt så jag kunde inte riktigt snurra på mig.
Barna verkar i alla fall ha haft det trevligt här, de frågade efter mamma och pappa en gång på morgonen, men det var inte mer med det.
Jag var ner på stan en sväng och såg när Recy dansade. Det var även tänkt att äta lunch på stan, men de skulle äta sådant som jag inte tycker om ändå, så jag valde att fara hem och sova eftersom jag var så trött. Så jag sov närmare 5 timmar på dagen innan det var dags för nattjobb.
Satt vak på Stroke, vilket ligger väldigt "off", långt ifrån allt annat på sjukhuset. Så när jag kom dit och kopplade upp min dator insåg jag att trådlösa nätverket inte fungerar där, så jag hade inget internet. Var lite less när jag insåg detta. Så jag spenderade större delen av natten med att spela Heroes of might and magic 4. Jag ska komma ihåg det om jag blir erbjuden att sitta vak där borta igen nattetid, att jag helst vill ha någon annan avdelning.
När jag kom hem hade jag svårt att somna, då jag i vanliga i fall brukar vara jätte trött. Somnade efter kl 8 någon gång, och vaknade nu före kl 12 och kunde inte somna om. Vääärt?

Idag ska jag och Henke bli bjudna på julbord av Pappa och Annika, som tack för att vi är barnvakter. Det känns jätte roligt, och man blir ju som glad av att få bekräftelse av att det man gör är uppskattat :)
Efter att vi ätit ska vi fara hem till mig och ha en spelkväll. Så denna dag ser jag framemot! ^^


Henke lurade upp Caesar i blomman... :P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0