Skurken i dramat är nog lampan!

Imorse när jag vaknade och såg Dexter blev jag helt förfärad. Han var så uppsvullen runt ena ögat. Jag tog förgivet att det var Caesars fel, så ringde mamma som sa att det är bäst att kontakta veterinär eftersom han kan behöva antibiotika. Att få tag i en veterinär var inte det lättaste, fick efter många samtal och röstbrevlådor tag i en i Vännäs som sa att han måste komma in för att de ska kunna skriva ut någonting. De hade inte tid förrän imorgon eftermiddag, och jag åker hem mitt på dagen!
Medan jag pratade i telefon vankade jag av och an i lägenheten och såg då att där låg en trasig lampa som jag tidigare haft i fönstret. Så jag misstänker starkt att det är lampan som är skurken i dramat, att den föll och använde Dexter som stötdämpare. Stackarn, så han ser ut.
Och Caesar verkar förstå vad som har hänt, eller åtminstone förstå att Dexter har lite ont där så han låg och tvättade Dexter hela morgonen innan jag for på jobbet!
Dock verkar Dexter inte alls påverkad, om man är där och trycker hårt blir han såklart missnöjd, men man får trycka där lite och kolla.


Det ser ju för hemskt ut, stackarn!

Nu har jag arbetat sista passet på sjukhuset för just nu åtminstone. Jag hade lite separationsångest när jag skulle få sluta tidigare stannade jag ändå kvar en halvtimme trots att det ingenting fanns att göra.

Imorgon åker jag och grabbarna hem till Järvträsk. Hoppas de håller sig lugna hela bussresan, att det går bättre när de är båda i samma bur än när jag har åkt själv med Dexter =)
Hoppas att valparna är snälla mot katterna, har ju 7 st hundvalpar hemma - svensk vit älghund är rasen. Blir spännande! :D

Kommentarer
Postat av: mami

Det är ju bara några timmar nu... YES!!!

2011-08-16 @ 08:16:54
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0