Hej Sofia!

Det är viktigt med bemötandet inom vården, det upprepas av de flesta lärare flera gånger under utbildningen. Men som jag sagt tidigare, man blir så glad när man får någon särskild kontakt med patienter. När man kommer in till en patient och denna säger: "Hej Sofia!" Nu är det en kille som ligger inne som alltid använder mitt namn när jag kommer in. Visst det är andra patienter som jag vet känner igen mig och är nöjd med mig, men just att använda namnet varje gång visar på att jag är inte bara en undersköterska utan jag är Sofia.

I övrigt tvättar jag och samlar kraft för att städa. Har ju "helg" nu, eftersom min enda lediga dag i veckan är imorgon.


Det är roligt med tvätt!


Jag har nu skrivit till vk, och ni ska allihopa snart få höra den del av min historia som på något sätt är jobbigast. Jag gör det inte för att folk ska tycka synd om mig eller så mig på något annat sätt, utan för att hjälpa mig själv och kanske kunna hjälpa andra.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0