No strings attached

Igår var jag och Feffo och såg bio, vi såg No Strings Attached. En romkom (för er som inte är bekanta med det uttrycket så betyder det romantisk komedi). Det var en väldigt fin film, och jag gillade den. Det kändes inte alls sådär överdrivet som det ofta kan göra. Jag rekommenderar den verkligen.

Ett citat ur filmen fastnade hos mig mer än alla andra:
"But we don't pick who we fall in love with. And it never happens like it should."



Jag vet inte varför, men den här filmen fick mig som glad. När jag sedan satt i bussen på väg hem hade jag ett fånigt flin på läpparna, precis som jag själv precis varit på en romantisk dejt. Men det var som bara så fint allt. Eller som Idah sa: "Den var super :D som alla andra sådana filmer men man blir så himla kär."

Gårdagskvällens komplimang:
"jaa du för att är det nått man inte kan ändra på så är det vad andra människor tycker om en, det borde väl du veta :D"
"haha, varför är det någonting jag borde veta? ;)"
"haha nae jag tänkte bara du som e så påläst å duktig, de va inget illa menat :D haha
lät kanske lite konstigt då jag skrev de men :D"
"haha, vad får dig att tro att jag är påläst och duktig? =)"
"neee men du verkar ju som jordnära å förståndig, tänkte bara sådär allmänt :P"
"haha du är snäll du! =) du som knappt känner mig :D"
"dom brukar säga de :P ja ne kanske inte de, men jag e människokännare, känner ganska fort om det är en ärlig människa man har göra med :)
å tvärsom åxå såklart!"

Jag har varit lite dålig på att uppdatera vad som hände på mina kalas. Kalas nummer 1 här i Umeå var väldigt trevligt. Många som kom hit =)

Jag hade såklart gjort tårta. "Det här är den godaste hemgjorda tårta jag har smakat."


Jag fick tre buketter blommor som Dexter gillade.
"Jag tänkte att du gillar ju som lila och grön, du brukar ha de färgerna på ögonskuggorna rätt ofta så då fick du den färgen på blommorna."
"Jag visste först inte vilken färg jag skulle ta på rosorna. Men sen kom jag på att tavlan jag alltid slår ner i ditt tv-rum har ju rosa blommor så då blev det dom."



Fick även en tv-bänk av Feffo. Att han egentligen hade lagt ut den på facebook och skrivit "bortskänkes, först till kvarn", det bryr jag mig inte om ;) Jag tycker åtminstone att det blev mycket bättre, nu har jag jämt bort massa tv-spels atteraljer i lådorna!

Kalas nr 2 hemma i Järvträsk. På kalaset var familjen, farmor, Edlunds och Pär. Det var en väldigt trevlig dag, och vi åt grillat kött! Fick ett sällskapsspel av Pär - Bet your brain. I början var det lite svårt att förstå, jag upplevde det nästan lite väl komplicerat. Men när man kom in i det var det riktigt roligt. Det var så varierande. Av Edlunds fick jag presentkort på Elkedjan så att jag kan köpa mig en ny bigpopper. Jag fick den första av dem, och nu även den andra. Så nu lär jag börja äta popcorn igen! ;) Min syskon hade köpt Henrik Fexeus nya bok åt mig. Jag fick den även av Roger på kalas nr 1, men den ska vi lämna tillbaka och köpa någonting annat :) Fick även ett startkapital till en resa, tydligen tycker mina föräldrar att jag borde unna mig en resa inom 3 år. Det tycker väl egentligen jag med så det var bra =) Syster Evelina målade en jättefin tavla åt mig, dock är den kvar hemma i Järvträsk. Den får följa med när jag flyttar till en egen lägenhet, för här ryms den som inte.

Fick även denna skylt av mamma som nu hänger på min ytterdörr =)

Nej nu ska jag stiga upp och göra någonting vettigt av denna dag tänkte jag. Har lånat Thomas bil och ska göra bort massa ärenden. Sen ikväll ska jag fara och jobba som personlig assistent. Thomas är så underbar! Inte nog med att han lånar ut bilden åt mig, han kör hit den på morgonen innan hans praktik börjar och slänger in nyckeln i brevinkastet :]

Well, avslutar med nå bilder från Järvträsk när vi fiskade nalta:




Kommentarer
Postat av: Thomas

Tihi tack för de söta kommentaerna...men jag gissar på att du inte ens stigit upp ut sängen och kollat om jag slängt in nyckeln genom brevinkastet ;) Du förstår nog varför om du drar dig up o kollar :P

2011-04-05 @ 11:46:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0