Källa?

Anonym om Möte 10:

Du är duktig på att skriva! Dessvärre har shotiie.blogspot.com stulit din text...

Jag vill först och främst tacka för denna kommentar, jag blir så glad när jag får höra att folk gillar att läsa det jag skriver. För det andra gick jag in på denna blogg som det var länkat till och hittade faktiskt det jag skrivit direkt kopierat: http://shotiie.blogspot.com/2011/04/blog-post.html
Well, det är ju kul att någon gillar det jag skriver så mycket att de vill lägga ut det på sin egen blogg. Men jag tycker även det är lite respektlöst att inte ange källa, att använda det som det är någonting man själv har skrivit. Därför försöker jag att ange källa till det jag skriver när jag tar från något annat ställe.

Innan idag var det länge sedan jag arbetade här på demensboendet eftersom att jag haft så mycket praktik. "Min gubbe" har som vanligt hunnit fram och prata med mig. Berättat hur vacker jag är - "Du har de finaste ögonen jag sett, och ditt hår.. Och så fin hy!" Haha, min hy är jag verkligen inte nöjd över, men med lite smink går det väl att lura de flesta. Sen strök han mig på kinden flera gånger och som vanligt frågade om katten med de blåa ögonen.
Någonting som däremot inte händer varje gång var en annan gubbe som sken som en sol när han såg mig. Han brukar vila efter lunch så vi la honom i sängen som alla andra dagar. Efter ungefär 20 minuter larmar det inne hos honom och jag går dit.
"Hörrudu, vars är du på väg då?"
"Till dig!"
Sötgubben. Han har dessutom att få fram ord ibland. Men han ville inte ligga och vila för att jag var här. Jag talade då om för honom att jag kommer vara här hela dagen så han kan gott och väl vila fram till fikat. Då log han och sjönk tillbaka mot kudden.
Det känns bra att trots att det är ett demensboende så känner många av de boende igen mig. Även om vissa inte själva förstår varför det känner igen mig så gör det åtminstone det.


Kommentarer
Postat av: mami

Dina ögon glömmer man inte i första taget =) Inte ditt vackra hjärta heller <3

Puss

Att någon stjäl en text eller ens ord är största formen av smicker... men visst kan man ju visa respekt och skriva vilken källa det kommer ifrån...

2011-04-23 @ 17:28:19
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0