Bara bulla

I onsdags hade jag min Thomas-tid. ÅÅh vilken bra kväll det var, eller dag överhuvudtaget. Först praktik, sedan mötet - jag blir alltid så glad av gruppen, en snabb sväng förbi Marcus och sedan Thomas! Vi åt mat, och han tyckte att jag åt för sakta så han ringde ett samtal och sprang på toa medan jag fortfarande åt.
"Men Thomas det är väl inge fint att springa på toa medan jag fortfarande äter?"
"Jamen i den takten du äter hinner man ju få urinretention annars!"
Kvällen spenderades mycket framför pianot. Han spelade och vi sjöng tillsammans. Vissa låtar lämnade jag även till honom att ensam sjunga. Det var så mysigt :')

Torsdag på praktiken gick det så fruktansvärt bra. Min handledare sa till och med "Gud vad duktig du är Sofia!" Jag hade själv hand om en sal med patienter. Och det gick verkligen jätte bra för mig. Jag var även kvar två timmar längre än vad jag behövde. Lyckades själv ta ett EKG, höll ett ankomstsamtal och så vidare.

Under mina första dagar där hade jag hand om en äldre tant, väldigt sjuk. Sista två dagarna hade jag inte hand om henne. På onsdagen gick jag in till henne ändå och hon sken upp som en sol.
"Jobbar du imorgon?"
"Jo, men du har jag inte heller hand om dig."
"Men du måste komma och säga hej till mig ändå?"
Jag har oftast väldigt enkelt att etablera kontakt med mina patienter. De brukar generellt tycka om mig, verkar det som åtminstone.

Efter praktiken i tosdags gick jag en sväng till Haga och hämtade ut några paket, sedan gick jag upp till Henke på Mariehem. Efteråt var jag helt slut. Hade inte sovit så mycket några nätter i rad. Men jag höll mig vaken och vi bakade massor med bullar i olika former och massor med fyllning som rann ut när de gräddades ;)

Fick nyss ett sms av Henke: "Har levt på bull-dieten i helgen, 10 bullar täcker väl dagsbehovet av energi? :D"





Imorgon jobbar jag endast 5 timmar på morgonen. Efter det får jag besök av Pappa Edlund och Fia! Myyyys =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0