Offer?

"Jag hade en egen lägenhet, jag bodde i en ny stad, hade nya möjligheter till ett nytt liv - det liv jag ville ha. Allt kändes så bra. Helgen innan skolan började var det dags för nollning. Självklart ville jag vara med på detta, självklart ville jag lära känna så många som möjligt i min framtida klass. Han förstod detta, och sa inte emot när jag for iväg. På dagens lektes det lekar och jag hade jätte kul! På kvällen var det dags för fest, vilken jag inte närvarade särskilt länge på. Jag hade inte varit där särskilt länge när jag fick ett sms. "Ååh, fan vad dåligt jag mår nu.. Fick just veta att min bästa vän i staterna kört kört ihjäl sig i en motorcykelolycka. Men tänk inte på mig du, ha så kul!" Well, klart jag tänkte på honom. Han skrev sedan hur han satt ensam i min lägenhet och inte kunde hejda tårarna. Så jag for såklart hem till honom. Efter det var jag inte med särskilt mycket mer på nollningen, jag var med honom istället. Det kanske var för dåligt väder, eller för långt bort. Var dock med på lill-sittningen med tema nörd."

En historia han berättade för mig väldigt tidigt:
"Jag och min kusin var och semestrade i Sydamerika när vi råkade komma rakt i ett maffia-krig. Min kusin var längre än mig, han blev skjuten i huvudet och dog. Jag klarade mig.."

Han drog många sådana historier, som kändes helt absurda att en och samma människa ska behöva gå igenom så mycket hemskheter. Han berättade även hur han hade gått 3 år sammanlagt på gymnasiet - lite bf och lite fordons. Hur han bott i USA åtta senaste månaderna. Hur han bott i Estland några månader, och i Holland (kanske var det någon annanstans också?) Hur han varit med i en bilolycka och varit helt sängliggande ett halvår, sedan varit dålig av detta nästan ett år till innan han blev människa igen. Hur han börjat läsa till psykolog så att han bara hade två år kvar. Hur han skrivit en bok om psykologi. Osvosv. Visst han var tre år äldre än mig, men jag fick aldrig ihop hur han hunnit med allt detta. Efter ett tag visade det sig att vissa saker inte var sanna, och än idag tror jag inte att jag vet riktigt vad som var sant och vad som var lögn.

Taget från http://www.varningstecken.n.nu/misshandlaren :
En misshandlare vänder ofta saker och ting till sin motsats. Han förvrider i efterhand det kvinnan har sagt och det han själv har gjort. En del misshandlare spelar gärna offerrollen. Om kvinnan försöker försvara sig mot honom, tar han det som en attack gentemot honom, och får henne att betala för det på ett eller annat sätt.

Offerrollen.. Den tog han alltid på sig. Fastän han varit arg på mig och jag hade fått ta skit, så var det han det var synd om. Och sen hade han ju varit med om så mycket hemskt så det var ju verkligen synd om honom..

Datum: 2010-09-01 09:42
Nja tror inte hon mår bättre av det, de ju bara dagens sanning, all skit jag varit med om är ditt fel, trodde aldrig att du skulle toppa listan som den värsta flickvännen jag någonsin haft, men du lyckades, så mycket som du föstörde mitt liv har gjort att jag ångrar varje dag som vi var tsm. Du är en människa för sig asså, du är lika sjuk i huvet som din mamma men de vet du redan och en vacker dag kommer du be omursäkt men då äre för sent. Men men försöker skriva ur paprerna men datorn är så seg. O_o

Datum: 2010-09-01 09:38
Skiter väl jag i, allt är ditt fel ändå så hon får väl skylla på dig eller nå, du ska vara glad att jag inte tagit mitt liv för då hade du verkligen fått skulden. :p





I natt har jag inte alls sovit bra. När väckarklockan ringde insåg jag varför - jag hade ju sovit i en skarv (i mitten av sängen)! Congratz Sofia.. Jag drömde en dröm som var så fruktansvärt verklig och detaljerad. Dock minns jag ju såklart inte allt så här i efterhand som jag gör precis när jag vaknar. Vi var i alla fall i Brännberg hos Matilda (av någon anledning?). Det är framför allt slutet av drömmen jag vill berätta om. Det var sommar och jag var nog fortfarande tillsammans med han. Jag hade varit med honom i början av sommaren men sedan farit iväg på semester. Det var jag och Marcus som var där i Brännberg och han satt och pratade med mig om hur det ska och inte ska vara i ett förhållande. "I ett vanligt förhållande blir man glad av att se sin partner efter att varit ifrån varandra ett tag. Man blir inte sur för att hon inte ringde honom under resan hem." Då var det som att jag i drömmen kom ihåg en händelse som då hade hänt (i drömmen). Hur jag hade kommit hem från semestern, hem till honom, och fått en utskällning för att jag inte ringde och pratade med honom i telefonen sista två timmarna när jag ändå bara åkte bil/buss. Jag minns inte riktigt mer vad som sades, men jag minns att Marcus drog en lång predikan för mig, och hur jag egentligen insåg hur rätt han hade.

När jag vaknade imorse låg jag kvar i sängen och drog mig en stund, jag tackade nej till frukost eftersom att jag inte börjar praktiken förrän ikväll och ändå bara skulle hem direkt. Han steg upp och dolade på med frukost. Sen kommer han tillbaka till sängen och i princip sätter sig på mig. Jag tittar upp och ser hur han håller i en halv honungsmelon. Han har med sig en sked och matar mig med varannan tugga. Jag blev som full i skratt samtidigt som det var rätt sött. Inte visste jag att det var så att sova borta :)



Kommentarer
Postat av: Matilda

Det var säkert för att jag skrev till dig igår på facebook. Så brukar det bli för mig med, drömmer alltid om någon jag tvärsett under dagen osv. Det är konstigt det där med drömmar ibland :b

2011-04-19 @ 14:22:04
Postat av: mami

Det är inte konstigt att du drömmer så nu... ju mer du öppnar dörren för nya möjligheter så drar du ut det sista giftet. Se det som ett bra tecken =)

Älskar dig prinsessa <3

2011-04-19 @ 18:55:43
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Jessica

Du anar inte hur läskigt det känns att läsa det du skriver. Ibland undrar jag om det är en och samma kille vi levt med. Precis allt, alla dina ord, alla dina förklaringar om hur han var emot dig. Jag känner så mycket igen mig i allting. Det är skönt att veta att man inte är ensam men i samma stund blir jag ledsen av att det finns fler som gått igenom det jag gjort. Ja, du har en styrka av obeskrivligt slag!

2011-04-19 @ 21:29:53
URL: http://tiohundraarton.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0