Känslokall

Fick en kommentar från en tjej med denna blogg. Hon skriver öppet om vad hon varit med om, hur hon suttit i fängelset för bedrägeri. Jag fann detta väldigt fascinerande! Och som hon skrev i ett stycke:
"Det är många som har frågat om min dom, vad jag dömts till fängelse för och jag förstår att ni undrar.Innan jag berättar vad jag dömts för så vill jag att ni ska veta att jag inte längre är fylld av skam för vad jag har gjort, den dagen är förbi och jag har bearbetat den känslan. Att skriva har länge varit min passion och att skriva och berätta om vad jag varit med om och även utsatt andra för det är ett led i min väg till tillfrisknad. Av den anledningen väljer jag att dela med mig av min historia."
Framför allt det där sista känns nästan som någonting jag skulle kunna skriva. Att få dela med sig av sin historia.

Efter att det tog slut mellan oss påpekade han ofta att jag var känslokall. När han skrev någonting som jag fann opassande svarade jag bara okej, eller någonting annat kort. Bara för att visa att han kommer inte åt mig. Även om jag kanske egentligen reagerade på det han skrev, jag vissade det inte. Kort, koncist.. 
En annan i gruppen sa att hennes kallade henne iskall efteråt, just för att hon gjorde likadant. Stängde av och var kort. Jag tror egentligen att det är en bra strategi. Att visa att "du kommer inte åt mig." 
Han hade inte jobb under större delen av tiden vi var ihop, och det han till slut fick när jag skickade in hans personliga brev och cv lyckades han få sparken från. Jag tog studilån och jobbade extra för att få ekonomin att gå ihop. Jag var väl egentligen rätt ofta på jobbet eller på skolan, men det blev mindre och mindre att vara ensam med vänner. Inte ens efteråt förstod han hur lite jag var med kompisar. Hur mycket jag kämpade för att få ekonomin att gå ihop för oss båda. 

säger:
ja men dom kom för att du vägrade prata med mig och var aldrig hemma
Sofíล | ღ säger:
för att jag försökte få ekonomin gå ihop.
säger:
hahaha neee, jag pratar inte om när du var och jobba =)
Sofíล | ღ säger:
jag var inte ofta med kompisar.
säger:
haha ne ok =) var en månad då du jobbade för mycket för at orka vara med kompisar då varu med mig 2 timmar innan du somnade..
annars var du alltid nånstans
Sofíล | ღ säger:
okej


Ibland när han skrev efteråt så var han arg, nästa gång saknade han mig, nästa gång skulle han vara vänner, nästa gång skulle han göra mig avundsjuk osv osv.. Alltid provades det någonting nytt för att komma åt mig.

säger:
G
Sofíล | ღ säger:
?
säger:
Saknar dig
Hej då
Sofíล | ღ säger:
varför då?
säger:
För du är mitt livs största kärlek


Kommentarer
Postat av: Jessica

Okej, oftast är det psykiska värre än det fysiska. Åtminstone så var det så i mitt fall. Roligt att du länkar mig, jag tänkte nämligen skriva ett reportage om kvinnomisshandel senare och länkar gärna dig då om det är okej för dig. Kram på dig!

2011-04-15 @ 12:32:42
URL: http://tiohundraarton.blogg.se/
Postat av: Frida

Hej där!

Allt bra med dig? :D



Hoppas du får en super trevlig kväll!

2011-04-15 @ 19:19:09
URL: http://flinders.blogg.se/
Postat av: Miriam

Självklart ställer jag upp om du behöver hjälp nån gång! Än en gång, tusen tack!!

2011-04-15 @ 23:09:11
URL: http://baramiriam.blogg.se/
Postat av: Jessica

Hej igen! Jag ville bara tala om att jag länkar till din blogg och hoppas att det är okej!



Kramar Jessica

2011-04-16 @ 22:50:34
URL: http://tiohundraarton.blogg.se/
Postat av: Katta

Frågestund på bloggen, släng in några frågor ;)



http://klotties.blogg.se/2011/april/fragestund.html

2011-04-17 @ 12:07:43
URL: http://klotties.blogg.se/
Postat av: charlotte

hehe nää jag har faktistkt aldrig settt det? men det är en fin låt! :)

2011-04-17 @ 21:01:01
URL: http://clott.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0