Deep talk

Powerpointen blev en succé, eller folk skrattade iallafall - mission accomplished. Efter skolan for jag till tanta en sväng, gjorde fransk manikyr på henne eftersom hon har så långa och fina naglar. Enda svårigheten var att få en dement tant att hålla händerna stilla så det får torka. Wellwell, det blev då någorlunda. Imorgon ska jag dit igen, då blir det tårtbak och att sminka henne fin - nämligen så att hennes man fyller år imorgon så då ska vi fixa lite.

Igår åt jag god mat med Nicklas och hans vänner - After Work buffé på TC. Det var inte helt fel kan jag ju säga, och dom var ett glatt gäng. Sen fick jag besök på kvällen, blev lite tv-spel, lite biljarderande på Megazone och faktiskt en film. Dock vet jag inte hur mycket effektiv filmtittande tid det egentligen var. But I liked it!

Nu ser jag mest framemot nästa helg. Kommer bli jättekul, synd bara att tiden kommer gå så fruktansvärt fort.

Ska snart ta och stiga upp, min gymnasielärare ska komma förbi i eftermiddag så man borde väl stiga upp. Sen för kvällen inte med sig några specifika planer ännu, men det löser sig alltid om man vill. Och på måndag börjar praktiken. Jag är så sjukt otaggad att det finns inte. Mycket tror jag beror på att jag ska upp tidigt tre mornar i rad bara nästa vecka, jag förstår inte hur jag ska överleva!

Alltså nu är det maktkamp som pågår här hemma. Tjockisen har alltid varit den som bestämt - divan. Men nu håller Dexter på att bli en stor pojke. Så det ligger lite pälstussar här och där nu. Men snart försvinner ballsen, då får vi se vem det är som bestämmer.

Sett två serier idag. Vampire Diaries och Gossip Girl. Som många vet är jag inte mycket för film men serier gillar jag. Då äre det återkommande en annan värld som man lärt känna som man får besöka. Man lär känna karaktärerna, platserna, känslorna. I en film är allt över på några timmar, och vill man tillbaka är det samma sak igen. Nej, jag gillar helt enkelt serier mycket mer.

Jag förstår mig inte på mytomaner. Varför skryta om saker som inte har hänt, briljera med saker man aldrig gjort, använda sig av sådant andra har gjort och säga det är ens eget. Dessutom att inte ljuga om sådant som är vattentätt, utan även om fakta - sådant som wikipedia direkt kan berätta är en lögn. Att lova saker så djupt att vem som helst går på det, för att sedan svika förtroende efter förtroende. Där jag växte upp fick vi lära oss att vara sann i vårat tal. Jag brukar undvika lögner. Visserligen är jag inte mer än människa, så det händer att jag inte alltid berättar allt när ingen frågar. Såg en film igår där fadern sa till sin son "Respekt!" Respekt.. Även små saker såsom att passa utsatta tider är viktigt.
Ett intryck av en människa kan enkelt förändras, gång på gång på gång, innan man har lyckats placera den människan i ett fack. Jag är en sån människa som inte orkar jaga, utan är någon off blir jag det tillbaka. Visserligen kan jag försöka någon gång men "man blir som man umgås" & "känslor smittar av sig". Visar någon att den verkligen vill träffas, vill umgås - då är det klart man vill vara med den människan. Alla behöver bli bekräftade.
Det är en balansgång mellan att vara för "needy" (krävande) och att visa för lite engagemang. Hur hittar man rätt? Ibland behöver man knappt göra någonting och uppfattas ändå som needy. Ömsesidig "needyness" är bara gullig, jaa när den är ömsesidig. Ibland kan det vara svårt att hitta balansen.

Deep talk deep talk deep talk. Long time no seen but welcome back.

Hmm, det här kändes nästan som ett inlägg mamma skulle kunna skriva. Hennes blogg består mycket av tankar om allt möjligt. Men vad är det man brukar säga - sådan mor sådan dotter. Är ju mest hon som läser vad jag skriver ändå ;) haha. Egentligen varför lämnar man inte kommentarer i andras bloggar oftare, det gör ju skrivandet mycket roligare. Därför tycker jag att ni som läser nu kan lämna en liten kommentar - visa vilka ni är ;)


Tjockisen!

Kommentarer
Postat av: Thomas

Kommenterat!!! ;)

2010-09-18 @ 14:10:49
Postat av: mami

Haha...jo du hade ju nästan ett "mammainlägg"...

Men det finns ett ordspråk som din mormor präntade in i mig, som var broderat på en bonad;

"Var vänlig mot ALLA men vän med FÅ".

Jag frågade en gång när jag var i tonåren vad hon menade med den.

Hon sa; man ska alltid visa alla människor vänlighet och gästvänlighet, man kan ha många bekanta, men vänner, de riktiga vännerna ska man ha några få, för

de är som med ett "äktenskap" upp och ner, man ska kunna finnas där och man ska kunna få finnas själv.

Med riktiga vänner kan man dela allt och man vet vilka som är riktiga vänner. Det är människor som man bara kan plocka upp tråden där man slutade senast. Även om det gått år emellan...



Ang. mytomaner så har det så låg självkänsla att de tror att deras eget liv är så tomt och innehållslöst så de måste fylla det med lögner i tron att de ska bli mer värdefulla!



Men värdet finns i att vara sann...

Älskar dig min rusinkaka!

Ps. som jag alltid sa när ni badat färdigt...Ds.

2010-09-18 @ 15:48:05
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Eating dinosaurs

(:

2010-09-18 @ 17:05:43
Postat av: Dessie

Kloka ord hörru bruden! Ja jag är här och rotar runt. fniss



Ha en bra dag



Kram Dessie

2010-09-19 @ 07:50:49
URL: http://www.dessies-egna.bloggspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0