Restaurang Sofia?

Måste bara än en gång få påpeka att Vampire Diaries är den absolut bästa serien. Ville verkligen inte att avsnittet igår skulle ta slut!

Igår blev det iaf fest hos gammelfaddern Fredrik. Vi var ett glatt och trevligt gäng som drog dit. Vi faddrar i grupp 2 är även väldigt snälla faddrar, för vi bjuder med våra kära nollor fastän vi inte behöver! Och som Jocke (en av våra nollor) skrev - "Ni är så söta :) turen log mot mig vid gruppindelningen (och de händer inte ofta).." Ganska bra jobb tror jag faktiskt vi har gjort ;)
Sen skulle folket ut på Corona men jag, Thomas och två av våra nollor - Jocke och Jonny for hem till mig istället. För varför ska man fara ut när man kan ha minst lika roligt hemma hos mig? Så då gjorde vi lite mat - pommes och hamburgare utan bröd, och sen spelade vi tv-spel. Wii balance board är bra tidsfördriv, åsså får man ju reda på allas bmi, hahaha ;) Nej vad ska jag säga, det var jättekul och jag gör gärna om det. Sen avslutades kvällen med ett trevligt telefonsamtal :]

Mamma skrev i sin blogg:
"Hur "änglar" uppenbaras som skyddande händer. Hur människor som aldrig funnits i ens liv, helt plöstligt som gudasända, blivit en mänsklig skyddsmur när det känns som mörkast."
Med det vill jag väl bara passa på att säga tack till ni som dykt upp i mitt liv och hjälpt/hjälper mig. Hjälper mig när det är jobbigt och jag egentligen inte orkar, jag behöver inte gå igenom någonting ensam. Vill vara med mig och hitta på saker fastän jag knappt känner vissa, fastän jag var väldigt off förra året. Gör mig glad, av att bara finnas där.

Har ni tänkt på hur enkelt det är att ge någon en komplimang, och hur glad den personen blir. Det krävs inte ens någon ansträngning att säga något snällt till en annan människa. Jag t.ex. är fortfarande jätteglad över saker jag fått höra nu under nollning. Tjejer i min klass som jag aldrig haft någon riktig kontakt med har kommit fram till mig och sagt ungefär samma sak allihopa - att de alltid tycker att jag är så fin. "När man kommer där till tentan och känner sig som ett vrak så är du ändå alltid så fin!" Och själv känner jag mig absolut inte alltid så fin, men oj vad glad jag blir av att få höra att dom tycker det!


Gårdagskvällens outfit.


En nöjd Thomas med en Sofia på båda sidorna ;)


Och lill-Dexter. Han funderade vad det var som blixtrade ;)

Förresten, jag måste köpa mig en laserpekare. Shit vad Dexter jagade efter den där röda lilla pricken, och vad kul han tyckte att det var! Dock tror han ju dels att han är en hund och dels har han ingen kondis så han började ju flåsa efter ett tag. En katt ska inte göra så Dexter! ;p

Kommentarer
Postat av: mami

Självklart handlade mitt inlägg om allt som hänt/händer. Jag tror ju på goda gärningar och kärlekens kraft. Allt vad vi ger ut får vi tillbaka.

Att det finns "någon" som har omsorg om oss och sänder människor som änglar på vår väg när vi behöver det.

Det vi gör av kärlek och inte av hämnd har stor skillnad. Sanningen gör oss fria medan lögnen binder... Du är en av de sannaste, mest kärleksfulla människor jag känner. Ett hjärta av guld som gör att andra känner sig älskade i din närhet! Fortsätt vara den du är... min älskade prinsessa!

Ingen kan vara mer stolt än jag som får vara din mami!

2010-09-11 @ 19:51:48
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Linnea

Heey (:



Vad söt han är Dexter, ja och dom andra kissarna å vovven också men :P



Jag äger Jason & Robbie som är halv bröder till Dexter (: Jag är in å kikar ibland om du lagt ut nå bilder på han å ser hur han växer å gror (;



Ha de bra!



Mvh

Linnea

2010-09-19 @ 19:11:13
URL: http://linnea-larsson.bloggplatsen.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0