Äntligen klar för dagen!

Har seriöst inte hunnit stanna av på riktigt på hela dagen förrän nu. Först praktik sedan 6.45 (som för övrigt är på tok för tidigt att vakna!) Var ändå en spännande dag, var större delen av dagen på plastikmottagningen, där de tar emot patienter som kommer in för återbesök/undersökningar. Hann se mycket olika saker - insåg hur äckliga trycksår kan vara, fick se bröstrekonstruktioner osv :) Sen skyndade jag mig hem för att ta första bästa buss upp till Ersboda handelsområde eftersom jag absolut ville ha en vinterjacka, det håller på att vara så kallt nu, frusen som man är. Tittade först på stadium men fick sen bort till intersport där jag redan spanat ut en. Att ta sig dit var en historia för sig, med lera och värsta trafiken utan övergångsställen. Väl där guess what? Jackan är slutsåld!!! Jaha?! Näe då var jag tvungen att gå till Jysk och "tröstshoppa", köpte nya sängkläder och en dyr och bra kudde. Så nu hoppas jag att jag ska börja sova bättre iaf. Tillbaka på stadium provade jag en jacka som jag faktiskt köpte, den var sjukt varm och det är precis vad jag behöver, den såg dessutom inte alltför dum ut så :)


Haha, anledningen att jag ens fastnade med blicken på sängkläderna jag köpte var för att dom hette "Mamie" ;)


Jackan!! Dun Parka någonting.. :)

Hem och börja med maten, skulle göra kycklinggryta med feta ost och bandspaghetti för att få lite bra matlådor, äta och diska undan. Pratade även med Pär under hela tiden, trevligt prata lite. Jag är inte den som gillar att prata i telefonen men när det väl händer så är det väldigt trevligt! Sedan direkt iväg igen för att ta bussen till Ica Maxi. Var tvungen att handla lite tårtgrejer så man kan bjuda avdelningen på tårta sista dagen ;) Tack och lov fick jag lifta hem med Thomas H som jobbar på Ica Maxi, så jag slapp buss! Nu är klockan redan efter 22 och jag har bara precis landat i sängen :p

Fick även ett roligt samtal av Svane idag. "Hej, vad gör du lördag vecka 43? Kan du vara bossen då?" Jag fattade ingenting, vadå bossen? Sen förklarade han att han skulle ha födelsedags"kalas" (okej, kanske fest men shit the same) och undrade om jag kunde vara lekledare. Förstår fortfarande inte varför han frågade just mig men det var ett trevligt erbjudande. Så ska se över möjligheterna och kanske göra det :)


Dexter tyckte att jag var tråkig när jag skrev handlingslappen igår..

.. Så då lekte han själv under tidningen emellanåt.


Idag var jag också trött, så tog en liten vilopaus på toagolvet igen. Dock somnade jag inte idag utan satt bara och vilade ögonen ett tag. Jag blir faktiskt piggare av att få slappna av och blunda en stund :)

Kommentarer
Postat av: mami

Så nära mami du kunde komma ;)

2010-10-14 @ 09:36:20
URL: http://www.annasdrom-blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0