Energi?

Alltså varför är det så här? Sen jag kom hem från skolan kring kl16 har jag legat helt död i sängen. Hade tänkt mig att det här blir en tidig kväll, varit så sjukt trött. Men nu har klockan blivit över 20.00, and guess what. Jag är pigg! Hur är det möjligt? Det är likadant varje dag, så fort kvällen kommer så blir jag pigg.
Och på morgonen? Då är man mer levande än död. Som tur är får lite smink en att se "oförskämt pigg ut" som Thomas skulle ha sagt.
Imorse försov jag mig. Inte för att jag tryckte av alarmet för många gånger, nej utan för att jag inte alls ställde nå alarm igår. Att man lyckas glömma det ens?! Och inte nog med det, bussen var 15minuter sen! Det är just typiskt. Bara för att det är mycket snö idag. Det är fint med snö, men det är fruktansvärt opraktiskt. 



Usch!!

Energi. Det sägs att man får en sockerkick när man äter nå sött, att man blir pigg av koffein osv. Men jag har aldrig riktigt känt det. Visserligen dricker jag inte kaffe, men jag får inte heller någon kick av att äta nå sött. Däremot får jag väldigt lätt energi av människor, både bra energi och dåligt energi. Vissa människor suger energin ur en, medan vissa föder en med energi. Och en och samma person kan göra både och. I början av första terminen på sjuksköterskeutbildningen hade vi våran första praktik. Jag var på demensboendet på tomtebo där jag fortfarande springvikarierar. Jag hade så sjukt mycket positiv energi då, jag hittade på massor med saker för gamlingarna; bakade prinsesstårta, spelade spel, plockade in halva skogen och gjorde en hösttavla som än idag hänger på väggen. Min andra praktik, var i slutet av andra terminen. jag gjorde inte alls bra ifrån mig, mina tankar var någon helt annanstans, eller egentligen minns jag inte att jag hade några tankar alls just då. Jag hade igång "autopiloten" som gjorde allt den skulle men la inte ner nå engagemang i någonting. Jag är även fullt medveten om varför det blev som det blev. Ändå lite konstigt, att en person kan ge en så mycket energi, man kan tro sig känna någon så bra, som sedan visar sig vara en annan, en som suger all energi man har i sig. Nu i tredje praktiken, gjorde jag återigen väldigt bra ifrån mig. Jag trivdes bra, jag gjorde det jag skulle göra och lite till, jag var omtyckt. Vad som gav mig energi just då vet jag inte riktigt, men det fungerade. Jag läser ju rätt många andras bloggar, och det verkar vara en genomgående trend att många upplever svackor just nu, så även jag. Jag känner mig sjukt omotiverad till det mesta, jobba, skolan, party?

På tal om party. Många undrar varför jag inte dricker alkohol. Många som först får höra det frågar direkt "är du kristen?" Jag tror inget speciellt så, och jag har väl egentligen ingen direkt anledning varför jag inte dricker. Men dels har jag väl sett så många baksidor, jag tycker inte att det är värt det. Och sen började jag inte vara med på fester förrän jag var 18år, då hade jag körkort, jag kunde köra bil hem om jag var nykter, så jag valde det. Nu är jag drygt 20år, och har fortfarande inte smakat alkohol. Jag gillar det, jag gillar att vara annorlunda, jag gillar att få folk förvånade. Jag pratar ändå, jag dansar ändå, jag sjunger kareoke ändå. Vad skulle jag då kunna göra bättre full? Kanske prata mer med randoms? Men jag gör ett aktivt val när jag är nykter att inte prata med random killar, för man ser vad dom vill, i de allra flesta fall. Som en av huvudfaddrarna sa till mig på lillsittningen "Du och Thomas är dom enda nyktra här, men ni är fan dom roligaste och galnaste på hela stället." Att få höra det, värmde faktiskt.

Det är märkligt hur band knyts, och på sätt man inte trodde. Visst träffar man folk via skola och kompisars kompisar osv. Men det kan ske på sätt man inte trodde; en internetkontakt, en patient, någon man bara köper böcker av. man vet aldrig vem man connectar med, det är lite som en trisslott - "plötsligt händer det."


En liten tjockis ;)

Kommentarer
Postat av: Anna Eklund

<3

2010-11-10 @ 22:36:08
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Idah

Haha jamen precis :)Alldelse riktigt, Jonas visste inte, eller han sa musses tjej men kom inte på vad hon hette ;)

2010-11-12 @ 18:39:41
URL: http://idahperman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0