Hockey!

Igår for vi till stan på mellandagsrean hela familjen. Jag hittade verkligen inte mycket jag köpte, några linnen och lite underkläder. Men, det är ju alltid någonting.


Åsså lekte jag lite inne på ÖoB.

Sen blev det hockey, jag som egentligen inte bryr mig alls om hockey. Men att se live, det är faktiskt okej. Fast, det blir ju vad man gör det till, hade ändå sjukt roligt där igår! För det första, innan matchen så hördes mammas namn i hela arenan "Anna Eklund har sin mobiltelefon här." Så mamma fick röd om kinderna med sin självlysande gula jacka traska fram och hämta sin mobil.

HAHA!

I periodpauserna gick vi en "bar-runda", vi skulle kolla om vi hittade åt Krille, en kompis till mig, som skulle jobba i en av barerna. Andra rundan hittade vi åt honom och pratade lite där. Efter matchen däremot, då spårade det. En av spelarna såg ju faktiskt rätt bra ut, framför allt tyckte mamma det! Så efteråt, då satt två av SAIK-spelarna och skrev autografer, dock var ingen av dem "snyggingen". Så alla sätt vi pratat om att få hans nummer eller att han skulle skriva sin autograf på konstiga ställen på mig avblåste vi som då. Däremot kunde jag ju inte göra som alla andra och bara ta autografen. Jag var nog den äldsta som tog autograf dessutom, var meste bara barn där i övrigt! Men så här gick det till:


Christina, jag och Erika på hockeyn.


Erika tog en autograf på sin halsduk.


Jag slängde fram armen och bad inte, utan kommenderade "Jag vill ha ett personligt meddelande och en autograf här." Han blev lite paff kan man väl säga. Han skrev iaf "Till Sofia" och sin autograf.


Jag gick vidare till nästa och sa att "Här vill jag har ett ännu mer personligt meddelande och en autograf." Han blev ännu mer ställd, men det är klart. Efter att ha suttit och bara skrivit autografer utan att riktigt tänka på vad man gör så plötsligt kommer någon fram och säger någonting annat. Denna spelare är tydligen från frankrike, så då sa jag "skriv nå coolt på franska." Så han skrev "Gros bisous" och sin autograf. Fast han ville inte berätta vad det betydde utan det fick jag fara hem och kolla! Enligt google-translate så betyder det "stora kyssar".



Så att så här ser min arm ut nu.

Lite paffa blev de allt när jag kom dit. Men sån är ju jag, lite obrydd, tjollrig. Dessutom är det kul att lämna avtryck hos folk, bli ihågkommen. Fast jag säger väl som mamma "de blev satta på pottkanten."

Kommentarer
Postat av: mami

haha...ja...roligt hade vi ju :)

"man gör det inte roligare än man har fantasi till"

Och våran är ju...oändlig ;)



puss <3

2010-12-29 @ 16:22:04
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: mami

haha...ja...roligt hade vi ju :)

"man gör det inte roligare än man har fantasi till"

Och våran är ju...oändlig ;)



puss <3

2010-12-29 @ 16:27:42
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Thomas

Ha ha...det som slog mig i detta inlägg det är att du är i en gammaldags lekhörna och sitter på den colaste masken ever ;) Jag vill också ha en :( vad hände med promenaderna till lekparkerna som vi skulle ta? Är gungsugen :D

2010-12-29 @ 16:36:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0