Tenta!

Idag var det dags för tenta. Och jag var så glad att vi skulle skriva i samhällsvetarhuset, det tar MAX 10 minuter att gå dit härifrån. Vi skulle vara där kl9 och jag hade planer på att vara där i god tid. Halv9 ringer Thomas och frågar om jag sett på cambro. 08.05 hade våra lärare kommit på att oj, det står ju fel i schemat, ni ska ju vara på östra paviljongen. What?! Det tar ju nästan en halvtimme att gå dit! Så då blev det bråttom, och snabbt gick jag dit, och komme precis i tid, eller var kanske en minut sen men.
Det var verkligen en tenta som kan ha gått hur som helst, man kan ha jätte mycket rätt och jätte mycket fel, med andra ord var det väldigt diffusa frågor. Så jag tänker inte grubbla mer på det utan vänta tills resultatet kommer.

Efter tentan började jag att gå hem men sen kände jag att nej, idag vill jag faktiskt göra någonting! Så ringde till Thomas om jag fick komma förbi där bara en sväng. Blev så att jag stannade där både över lunch och middag. Åt för första gången i mitt liv en kycklingrulle, och det var faktiskt godare än pizza, det var ju sallad och så i. Jag gillar sallad ;)
Egentligen gjorde vi inte mycket vettigt, men det var ändå både kul och trivsamt! Vissa människor trivs man helt enkelt bara bra med! Var även skönt att få prata av sig litegrann. Thomas är en väldigt enkel människa att prata med!

När jag stod och väntade på bussen från Thomas så kom en man i 40års åldern och ställde sig i busskuren, han skulle med samma buss. Han började med att fråga om jag visste ungefär när bussen kommer och sen fortsatte han prata. Han pratade på om var han bodde, var jag bodde osv. Haha, det är roligt när randoms kommer fram och pratar med en, även om det är de i pappaålder. Bara att få veta att man ser inte så farlig ut så att folk faktiskt vågar komma och prata med en!

Idag fick jag ett vadderat kuvert, det var ett julkort och ett litet paket från min låtsas-kusin Andreas. Shit vad gulligt! :D Dock har jag ännu inte öppnat paketet, får man öppna paket innan julafton? Jag är grymt nyfiken vad det kan vara för någonting! :D

Nu när man stannar av känner man hur trött man faktiskt är. Det  tog på krafterna att skriva den där tentan, var sjukt många frågor! Dessutom kan timmarnas sömn inatt räknas på en hand..

Imorgon börjar en ny kurs. Halva klassen kommer att sluta kl12 och andra halva kl15 (och då ha ledigt före). Självklart hamnade jag i den grupp som skulle sluta kl15.. Typiskt. Jag har nämligen tackat ja till jobb 13-15 imorgon åsså tänkte jag passa på att vara lite med tanta när jag ändå är där. Så jag har tänkt gå på den tidiga föreläsningen imorgon ändå, hoppas bara det är okej! Tackade ju nej till jobb ihelgen när dom ringde och frågade, för ihelgen är jag upptagen - då kommer familjen hit! :D

Nej, jag tror bestämt att det är dags för pyjamas och serier nu strax. Ska bara.... (alltid är det nå ska bara..)

Kommentarer
Postat av: mami

Hoppas det gick bra för dig. Jag vet ju att du egentligen inte vill ha en omtenta.

Älskar dig. >3 Blev ett långprat med en ny EDS-syster :)

2010-12-07 @ 22:25:23
URL: http://annasdrom.blogg.se/
Postat av: Jonas

Man blir alltid lika förvånad när någon random börjar prata med en sådär:) Känns så osvenskt, tråkigt men sant=P



Fuskigt med paket så här tidigt!

2010-12-07 @ 23:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0