Demensboende.

Usch vilket väder det är! Nyss vare ju relativt bra, bara lite (mycket) blåsigt. Men när jag satt på bussen så började det spöregna! Så det blev att cykla hem i spöregn, jag var ju ganska blöt kan jag ju säga. Jag gillar inte regn!

Anyway, har varit och kollat där jag ska praktisera nu i tre veckor. Har inte fått något schema än men det kommer nog bli great! Var då jättetrevligt personal och söta gubbar och gummor ;) Det som är bra är att det är ett demensboende, alltså fysiskt relativt friska människor. Där jag tidigare varit har det ju varit multisjuka. Bra med omväxling. Så de tyckte att det skulle vara jättekul om man kom på någon aktivitet som man själv kunde hålla i, sittgympa eller nå. Men inte kan jag sånt?! Någon som har något bättre förslag vad man kan hitta på med gamlingarna? =)




Kommentarer
Postat av: fia

låt dom bara sitta i en ring och kasta en boll till varann elr nåt ;)

2009-09-28 @ 15:48:11
Postat av: Pär

Då jag var och jobbade i somras så kom det en kvinna från Luleå som typ sjöng, (sånger från förr) spelade, "dansade" med dom, pratade om saker som var förr osv, sånt som finns kvar i deras långtidsminne.. :) Så där kanske du har lite tips =)



2009-09-29 @ 10:25:59
URL: http://paerhedlund.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0