Kort sagt; En bra dag.


Har gått runt i mina nya inköpta skor hela dagen idag och det var inte så hemskt som jag trodde.
Visst, man kände sig ju längre än vanligt och det var väl inte alldeles för kul men fick inte så ont i fötterna som jag trodde.
Enda problemet med just de där skorna är att de glappar litegrann, jag har för små fötter!
Minsta storleken som finns på vanliga skoavdelningar är ju 37, men skulle nog ha behövt mindre.
Men jag ska inte prova ha de där skorna på toxic när man ska dansa, det hade gjort ont då känner jag redan nu.

Dagen har varit bra ändå.
Lunch idag på Afrodite med Bond - Kycklingfilé med pommes och bearnaisesås (burnoutsås?).
Bond höll nästan på spy efter att hon ätit klart men jag kände mig inte alls så där äckel-mätt som jag ofta blev förr.
Och det var inte lite mat heller.
Tror nästan jag skulle kunna äta hur mycket som helst (bara jag tycker det är gott).
Sista fysiklektionen ever var idag, och det känns så bra!
Någonting som känns ännu bättre är att vi bestämde oss för att fara till Byske havsbad med klassen på måndag.
Hyra några stugor och ha det mysigt tillsammans ;)
Så jag ska ringa och boka stugorna imorn (var stängt idag när jag komme hem).

Ikväll har jag varit och fått lite bilder av Pär från sista tiden.
Är så kul med bilder och Pär är ju aningen bättre än mig på ta bilder.
Medan jag lyckas ta ett tiotal så har han tagit några hundra!
Hade även tänkt lägga ut bilder idag både på facebook och bilddagboken, men blir åtminstone inte facebook idag.
Imorn är det nämligen tänkt att jag ska förbi Lindberg, eftersom jag tänkt köra till skolan imorn, och få lite bilder av henne också, så då blir det att lägga upp allt det istället så fort man får tid.
Har även hunnit se en film med lilla mamsen ikväll - Bride Wars.
Blev faktiskt lite besviken, trodde den skulle ha varit bättre menmen :)

Jagboken på bilddagboken har det länge gjorts reklam för men jag har inte ens orkat kolla vad det riktigt är.
Ikväll har jag inte mycket att göra så tänkte passa på att kolla vad det riktigt var för någonting.
Det visade sig att man får välja 64 av sina bilder och skriva bildtexter till dem.
Dessa bilder blir sedan en bok, kvallan är inte i "världsklass" som det stod uttryckt men klart duglig.
Lät ju ändå helt okej men jag vågade ändå knappt trycka och kolla priset för antog att det skulle kosta skjortan!
Men icket, kostade 69kr för en bok.
69kr?!
Det är ju ingenting.
Kanske inte blir världens bästa kvalla på bilderna men so what?
Jag ska lätt prova göra en sån där "jagbok" iaf, efter student maybe?

Imorn blir det premiär för mig på ett solarium!
Mamma har tjatat hur länge som helst att jag måste fara och nu är det ju faktiskt snart dags för bal så kanske skulle ha tagit mig dit och provat sola snart.
Därför var det tänkt jag skulle sova hos Bond imorn men hon berättade just att de skulle äta kassler och ris till middag, usch! :p


Kommentarer
Postat av: Matilda

Vi bor på Carlshem, visst hade du spanat in något ställe på Berghem, eller minns jag galet?



Snygga skor by the way, dock hade jag allt velat ha kilklack om jag hade köpt såna, för jag är inte så bra på att gå i högklackat, haha.

2009-05-27 @ 18:51:55
URL: http://matildalidstrom.blogg.se/
Postat av: MISSEXTRA

Vad ska du göra i helgen då?:)

2009-05-30 @ 00:09:07
URL: http://carrosfashion.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0