Ahmen shit asså.


Hittade just den här bilden på min kamera.
Why?
Då kom jag på att Jenny satt ju och lekte med min kamera i fredags.
Snyggt :p

Igår var en riktigt trevlig dag :)
Var med Krille och Rickard.
Först gick vi runt på stan för att jag skulle köpa tyg och grejs till mamma, för hon ska finjustera min balklänning lite.
Jag kände mig verkligen som en idiot när jag kom på Ohlssons tyger.
Då skulle jag ha foder till klänningen hade mamma sagt.
Jag hade verkligen ingen aning vad det var så gick bara dit och sa att jag skulle ha foder.
Jaha, hur mycket vill du ha då frågade hon.
Jag typ öööhm?
Och när jag ringde till mamma kunde hon inte riktigt bestämma sig hur mycket hon skulle ha heller.
Lite besvärlig jag kände mig då asså xD

Sen for vi tre iaf och fikade på stan.
Men tyvärr Rickard, fika på stan kommer nog aldrig riktigt att bli min grej, tycker fortfarande att det är överskattat :p
När stan stängde for vi hem till Rickard och "såg" på tv.
Vi pratade mer än vad vi såg på tv, men det är precis så det ska vara.
"Helt rätt asså" ;)
Efter att vi hade ätit spaghetti och köttbullar så var jag tydligen tvungen att fara enligt Krille, bara för att han inte orkade gå hem och jag är så sjukt snäll så jag skjutsade han.
Ofc hade han en baktanke med att jag skulle skjutsa hem han.
"Du, vaheteeree, du kan inte skjutsa mig till jobbet också?"
Ja, så snäll som jag är så gjorde jag ju det också.

Här sitter vi på caféet.
Till vänster på bilden sitter Rickard och till höger en unge som stalkade oss (a.k.a. Krille) och som äter .. ?

Att man kan byta dialekt så fort.
Jag byter ju dialekt varje gång jag har pratat med någon.
Nu har jag pratat för mycket med dessa Skellefteåbor så jag har börjat använda ord som "Asså, Liksom" osv.
Men än har jag inte börjat säga chilla, barka eller nå annat sånt där fult ord som de använder.
Förövrigt försökte de lära mig säga "Ahmen shit asså", för det är tydligen så man ska säga?
Asså Krilles stolta min när jag lyckades säga rätt xD HAHA!

Imorn är det sovmorgon som gäller för min del, sköönt!
Sen verkar det som jag ska stanna i Arvidsjaur.
Jag, Bond och Jenny måste fixa nå grejs till fysik-redovsningen.
Yeey..

Alltså det är typ någonting varje vecka nu fram till studenten.
Bh-party, födelsedags-fest, toxic, mösspåtagningsfest, talludden, studentveckan med bal osv.
Jag kommer inte ha så mycket tid att "chilla" innan student.
But we like it! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0