Svimma?!

Som vissa vet så håller jag ibland p åatt svimma när jag står upp för länge, men har aldrig hnt att jag svimmat på riktigt. Det brukar krävas ett längre tag och "svimningskänslan" brukar öka succesivt. Men idag på jobbet, jag trodde verkligen jag skulle dö. Hade knappt stått upp tio minuter och då kändes det som jag skulle spy och svimma samtidigt. Jag satt mig ner på en stol och hon jag jobbade med just då sa att jag inte såg ut att må så bra och att jag borde he huvudet mellan knäna. I vanliga fall brukar det gå över ganska fort efter att man satt sig ner men inte nu. Kallsvetten i pannan blev bara värre och värre, men jag ville inte känna mig jobbig så sa att det var bra och försökte fortsätta jobba. Jag log och försökte se ut som vanligt men egentligen ville jag bara lägga mig rat ner på golvet. Till slut gick det inte längre, sa att jag var tvungen på toa. Hade tänkt sätta mig där inne men hann knappt låsa dörren så låg jag på golvet. Vet egentligen inte riktigt om jag svimmade eller vad som hände men på golvet hamnade jag iaf. Det var det äckligaste jag varit med om!

Resterande arbetsdagen gick bättre. Mått lite halvkonstigt hela dagen, förmodligen p.g.a. sömnbrist. Men tog en tablett och log och försökte vara glad. Och en gubbe han är så st, jag är typ kär i han på riktigt. haha. Han var väldigt pratglad idag och sen tog han tag i mitt hår och sa att det var för långt.
"Om du tar tag i håret här och sen klipper du av det. Sen limmar du fast det på mig för mitt är så kort."
Vilka idéer! Sen ritade han en kart till mig så jag visste vars vi skulle och fiska, för där var det en gubbe som hade fått napp. Jag skrattade väldigt mycket åt han kan jag ju säga.

Efter jobbet for jag till Medle till Jens bror. Var så sjukt trött så hade svårt att hålla mig vaken den korta biten. Självklart så drog jag en powernap där och det var verkligen vad jag behövde, annars hade jag aldrig orkat köra hit till Vännäs där jag förövrigt är just nu, hälsar på Feffo. Jens köpte en gps idag så den skulle jag ju inviga. Men han måste ha tryckt in att det  var okej med grusvägar för grusvägar for jag. Första grusvägen var så pass fin så det gjorde som ingenting. Andra grusvägen var den minsta skogsväg som jag någonsin kört efter, jag trodde jag skulle fastna där i skogen. Men till slut kom jag fram till Vännäs, ungeför en timme senare än vad som var tänkt från början. Men har Feffo hunnit hem ändå? Nej! Så jag fick sitta i bilen i ungefär en halvtimme, hur pissnödig som helst, och vänta. Och när han kommer hit vill han inte ens släppa in mig i lägenheten för det är "stökigt", (då har han inte sett mitt rum). Och jag fick inte pissa förrän han hade skruat toan osv, "men gå och pissa från balkongen" var det enda han sa. Thanks!

Nu ska jag ta och lägga mig och sova så jag orkar upp imorn. Är väldigt trött faktiskt, höll på att somna medan vi såg film. Imorn ska vi in till Umeå, ska tydligen hjälpa Grefven shoppa (plus att jag vill kolla lite oxå, haha.) Sen på kvällen ska vi och kolla på lägenheten (I hope). Så det här blir nog skoj, kommer förmodligen hem på onsdag.

Btw, fick mitt schema idag. Om någon undrar vars jag är i sommar så är nog svaret väldigt ofta Boliden. Räknade ut hur många procent jag jobbade i snitt, 111%! Bara nästa veckan ska jag jobba 50timmar, på en vecka! Men då är jag då helt ledig sista tre veckorna, och aningen rikare ;) Tur jag trivs med mitt jobb annars hade jag aldrig överlevt. Plus att vi har letat upp en bortglömd soffa till mig på jobbet som jag får övernatta i om det behövs, och det lär behövas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0