Jobbarhelg.

Alltså att jobba en hel helg (7-17 två dagar) på sjukhemmet tar verkligen på krafterna måste jag säga, men det har varit riktigt kul faktiskt och tiden har bara flygit iväg. Det är bara lite tungt att hinna med alla 15 vårdtagare på två personer, när det är dubbelbemanning på de flesta. Mitt "straff" för att jag jobbat så mkt var att jag verkligen däckade igår efter middagen. Skulle bara försöka läsa lite men läste bara någon sida sen var jag helt borta, och då hade klockan inte ens hunnit bli sju på kvällen! Sen har jag i princip sovit hela natten (visst, jag vaknar till då och då men det är ju vanligt). Har iaf inte vaknat inatt och varit pigg om man säger så. Jag hade kunnat sova ännu längre nu, men jag ville hinna med lite saker innan jag börjar jobba =)

Lördag efter jobbet följde jag iaf med till Jennifer i Klintforsliden. Hon var orolig att vi inte skulle ha kul eller nå, men vi hade då tidsfördriv hela tiden utan att göra nå speciellt. Vi skulle gå runt Klinttjärn som det heter, men fastnade på bryggan och satt där och njöt i solljuset och pratade längre än vad det var tänkt. Jag måste säga att det kändes ändå lite konstigt att vara bara med en tjejkompis, eller inte konstigt utan snarare ovant. But I liked it! En sak som jag tyckte var lite kul var att Jennifer inte ens visste att hon hade en spegel i sin stuga (där vi sovde). Hon sa att vi skulle vara tvugna gå in till storstugan på morgonen så jag fick sminka mig där, när hon i själva verket hade en stor spegel hängande framför sig. Tur man har koll ;)

Just nu känns det som allt flyter på ganska bra. Jag känner mig inte längre lika beroende av dator, nog för att jag kollar direkt jag kommer till Jens eller hem. Jag är inte heller lika beroende av sms (observera ordet lika, jag är fortfarande beroende), förut svarade jag direkt jag fick ett och skrev med typ allt och alla bara för att. Nu skriver jag med vissa få utvalda (eller de som skriver till mig), och det behövs inte så mkt mer känns det som. Okej det där lät fel, men jag skriver iaf inte med lika många som jag ibland gör. Fast, jag har ju perioder, snart lär jag återigen bli en stalker och sms-bomba allt och alla, det är jag medveten om. Speciellt ikväll när jag ska sova på soffan på jobbet, då vill man ju ha någon trevlig människa att skriva med, faktiskt :) Någonting jag däremot är lite beroende av nu är att läsa. Jag ska snart lägga bort datorn och ta fram boken innan jag måste upp och göra mig klar för jobbet (börjar kl12). Hur ofta händer det att jag väljer boken före datorn? :p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0