Great days!

Nu har jag haft två riktigt bra dagar i rad måste jag säga. Fast igår, det var verkligen toppen. Först jobb 7-16, lika kul som vanligt. Sedan skyndade jag mig till Klintforsliden och hämtade Jennifer för vi skulle se Harry Potter på bio! Wiiie! Åt middag på tre kronor, och jag måste säga att jag är grymt bra på att pressa i mig mat. Hann dessutom på cubus där det var rea (och nej Matilda, jag skriver inte rea med stora bokstäver), så jag handlade 5 plagg + nå annat grejs för nästan 500kr. Bion, jaa vad ska jag säga. Det var ungefär som de andra Harry Potter filmerna. Jag ångrar inte att jag såg den, men det är ju aldrig i samma klass som böckerna. Så jaa, jag blev väl lite smått besviken som vanligt. Men en sak borde jag lära mig när jag ser bio - "Inte äta så mycket popcorn." Visst det är gott, men jag har världens blåsa på tungan nu och tungan känns alldeles sträv och, näe usch. Efter att jag lämnat av Jennifer hemma hos henne (hade verkligen jättekul med henne, thx!) så bar det av till Glommers. Var med Thobias ett tag, okej blev ett ganska långt tag men det ångrar jag verkligen inte. Eftersom vi kände att tio år på Glommers skolan inte var nog så var vi självklart tvungna att fara dit (okej, det var väl min plan för jag ville ut och leka). Linbanan fungerade inte alls som jag minns den, antingen är den trasig eller så är jag helt enkelt för tjock, så det blev gungorna istället. Kort sagt iaf, en riktigt toppen dag!
Efter bara några få timmars sömn så var det dags att vakna igen. Jag skulle nämligen följa Jens till Piteå, han skulle lämna ett lass timmer. Så iväg till Piteå och där blev vi rätt länge. Var ju rea överallt så jag har verkligen shoppat! Gjorde väl av med nästan 600kr idag, så nu har jag då kläder. Har ändå fått mycket för de pengarna måste jag säga. Och jaa, gult är typ min nya favoritfärg.
Ikväll orkar jag inte göra många knop, måste ju orka jobba hela helgen. Väckarklockan står på 4.45 imornbitti, och imorn lär väl inte bli så många timmars sömn heller. Ska sova hos Jennifer så jag slipper köra så långt, plus att det är roligt vara med henne. Så efter två dagar har jag gjort av med ungefär 1100kr, men det tjänar jag ju igen efter att ha jobbat hela dagen imorn så det känns inte så hemskt faktiskt.

Det är farligt att läsa böcker. När man väl har börjat läsa så kan man verkligen inte sluta. Läser bok nr 2 i twilight serien nu, "När jag hör din röst". Man blir ju helt förälskad av att läsa alltså. Skulle lätt kunna ligga och läsa en hel dag.
På tal om att läsa, det är nästan läskigt hur vissa kan läsa en, "som en öppen bok."

En av sakerna jag köpte idag var en pyjamas (ja, på rea). Har länge funderat på att köpa en men har varit för snål. Men nu när den var på rea så passade jag på, så ska väl prova sova i den inatt. Byxorna är jättefina, men tröjan. Den är vit! Visst det är ett tryck av mimmi och det är sött. Men den är dock vit (a.k.a. genomskinlig?) och långärmad. Fast jag tror att jag oftast kommer att ha mina sidenkallingar och t-shirt, totally love it.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Frågan är vad som är värre, "REA" eller "rea" med tjock stil. Jag köpte förövrigt världens snyggaste klänning igår, och den var på REA den med! :)

2009-07-19 @ 10:09:37
URL: http://matildalidstrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0