Dc-skor.

ÅÅH, jag blir så irriterad på Jens internet. Jag längtar så sjukt mycket tills jag bor i Umeå, där får jag ha snabbt bredband, och trådlöst dessutom. Då slipper jag skriva ett långt blogg-inlägg som sen bara försvinner för att Jens internet är för segt. Suck säger jag bara.. Jaha, då äre väl bara att börja om då? (Jag kommer komma försent till jobbet..)

Jag längtar till helgen, inte för att jag ska göra nå fränt utan jag ska jobba. Normalt? Men på helgerna är vi så lite personal och båda dagarna ska jag jobba med så roliga människor så det känns verkligen bara kul.
Imorn när jag har slutat jobba ska jag och Jennifer fara och se Harry Potter och Halvblodsprinsen på bio. Känns grymt kul, inte bara att få se filmen utan att få göra någonting med bara en tjejkompis for once. Insåg det när jag var med Bond och Linda ihelgen, att oj vad jag saknar att ha (åtminstone) en riktig tjejkompis. Ja, Bond har varit den närmsta under Arvidsjaur-tiden men tyvärr kommer vi inte att ses lika mkt framöver. Och Linda var den bästa jag visste när jag var liten, nu har vi inte haft riktigt någon kontakt på flera år förrän nu. Men snart flyttar jag ju till Umeå och saker kommer väl att förändras :)

Igår efter att jag jobbat for jag och Jens till Arvidsjaur för att Jens ville på dollarstore. Jens köpte i princip ingenting, men jag däremot, jag brände pengar kan man säga. Först var jag på underverket och skulle använda mitt presentkort som jag fått av Jenny. Köpte en parfym och då fick jag lägga ut lite pengar själv också men den var ändå den billigaste, jaa jag gillar rea. Dessutom bryr jag mig inte såå mkt om hur jag luktar, bara jag slipper lukta gamling efter jobbet ;) Sen for vi på intersport för att Jens skulle kolla nå men då såg jag ett par dc-skor som jag alltid velat ha. Men är det dc så kostar det, 700kr!! Jag kände att snåltarmen drog ihop sig och jag gick därifrån utan skor. När vi sedan gick runt på dollar (jag i mina högklackade) insåg jag att jag vill faktiskt ha ett par vanliga skor som är snygga. Är jobbigt att vara så mycket längre än andra (ja, t.ex. Jens). Så vi skyndade oss tillbaka till intersport och jag fick köpa mina älskade skor, ja jr-size som vanligt (har så små fötter - stl 36) Har alltid velat ha ett par dc-skor så än har jag inte ångrat mig. (Än har jag inte kollat hur mycket pengar jag har kvar på kontot).
Fick höra att det är inte min stil att ha såna skor. Kanske inte, nu kanske folk har vant sig vid att jag har högklackat. Och visst det kanske är lite udda att växla mellan dc-skor och högklackat men det är jag. Det är det som känns så skönt med att flytta till Umeå, jag kan ha vilken stil jag vill utan att någon kan säga att det är inte "min" stil ;)

Kommentarer
Postat av: Henrik Lindmark

har såna där skor fast svart/röda :P

men jag har bara använt dom en gång mena är storlek 39/40 :D

2009-08-26 @ 03:57:35
URL: http://LivetsomHenke.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0