Jul & Nyår

Jag jobbade natt hela julhelgen från 23december och vakade av 27december, han dock ändå med att fira lite jul mellan varven.
Helgen innan jul var vi till Allans morföräldrar, spelade Canasta och blev bortskämda med god mat. Trivs så bra där borta, och jag gillar ju att spela spel så! ;) Tillbaka till Umeå flyttade min roomie ut och Allan halvflyttade in hos mig (halverst eftersom han fortfarande har kvar sin lägenhet).
Julafton var vi hos Allans mamma och myste. Med tanke på att ingen skulle ge varandra julklappar var det mycket paket under granen. Vi såg kalle anka och åt julbord. Jag fick mycket fina julklappar denna jul, som vanligt. Fick bland annat: halsband, tavla, lampetter, sällskapsspelet när då då, duntäcke, armband, pläd, lykta, pengar. Spelade även julklappsspelet för första gången i hela mitt liv, roligare än jag trodde var det faktiskt.
Juldagen var vi hos Allans pappa och åt middag. Även det väldigt mysigt!

Började må väldigt illa en av nätterna när jag jobbade, var nästan orolig jag hade fått magsjuka. Förmodligen var jag bara väldigt trött av bristen på sömn.


Satt upp lampetterna på väggen tillsammans med utmärkelsen årets nykomling 2012.


Halsbandet jag fick av Allan i julklapp.

Åkte hem till Järvträsk en sväng och hälsade på familjen mellandagarna. Spelade spel och fick god mat, såklart ^^ Hann vara hemma några dagar innan det var dags att åter bege sig till Umeå och hinna med livet.

Nyår firade vi med mina kära vänner, gamla klasskompisar + våra nollor med bihang. Värden för kvällen hade gjort en hel ugnsstekt kalkon och sötpotatis. Wow, vad gott det var. Aldrig ätit det förr men det var verkligen fantastiskt!

Kommentarer
Postat av: mami

Det sägs ju att underbart är kort! Tack i alla fall att du kom ett par dar! Längtar alltid efter mina barn, men samtidigt gläder jag mig att ni trivs med livet och klarar er på egna ben. Likafullt är ni ju alltid mammas små hjärtan och kommer alltid så förbli! Älskar dig innerligt <3

2013-01-17 @ 14:43:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0