En väldigt lila sminkning

När jag surfade runt lite på internet föll jag över bilden nedanför, och den gav mig inspiration att prova något liknande själv. Jag som har lite olika färger i mina ögon kan få dom att se rätt gröna ut med lila makeup, lila är en färg jag verkligen tycker om och jag vill prova något extremt.


Så idag provade jag. Grundade med eyeprimer som vanligt. Mineralögonskuggor från Mary Kay, som vanligt. Iris över nästan hela ögonlocket (lämnade ögonvrån fri), sheer violet i globlinjen, chrystalline i ögonvrån + highlighter. Gel eyeliner teal uppe på ögonlocket och svart kajal runt hela ögat, mascara primer och love lash waterproof mascara.



Nästa gång jag kör denna sminkningen ska jag dock prova att inte ha gel eyelinern. Ibland kanske less is more? ;)

Kommentarer
Postat av: anna

jättefin sminkning :)

2012-11-08 @ 13:57:18
URL: http://aannnnaaaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0