Zelda Twilight Princess

C-uppsatsen börjar lida mot sitt slut, vilket faktiskt känns väldigt skönt. Jag har hört dem som jämfört c-uppsatsen med en förlossning. Smärtsamt och jobbigt under tiden men ack vilken fantastisk känsla efteråt. Dock är nog smärtan snarare psykisk än fysisk som vid en riktigt förlossning, men jag gillade ändå liknelsen.
Jag har blivit nörd igen, litegrann. När jag var hem över jul lånade jag med mig Zelda Twilight Princess till Gamecube som jag nu börjat spela. Jag gillar detta spel, för det påminner på många sätt om Zelda Ocarina of Time som är min favorit. Det är samma ställen man besöker fast ändå nytt upplägg. Bra helt enkelt! Jag förstår att mamma och pappa gillade när vi satt och kollade när de spelade tv-spel när vi var små. Det skulle jag också vilja ha, någon som sitter där och faktiskt tycker att det är roligt att titta på.

Fast jag har ju Caesar i alla fall.

Häromdagen var jag förbi hos min granne som jag fick julkort av. En väldigt fin familj må jag säga. I början var det dock lite stelt, men det blev bättre efter ett tag. Och ena sonen blev lite speedad, han är i 5års åldern och väldigt söt. Det är han som brukar prata med mig ofta när vi möts utomhus. Jag minns särskilt i somras när jag cyklade hem i spöregn och inte hade ett torrt klädesplagg på hela kroppen, då stod han vid deras trappuppgång och skrek "Skynda dig hit så du inte blir så blöt!" Jag skrattade och sa att jag skulle gå hem och byta kläder.
Denna familj tror jag att jag kommer gå och hälsa på fler gånger, då det var mycket trevligt. Och jag gillar familjer, det är som en annan stämning än med vänner. Det är skönt att ha lite av varje i sitt liv.
Tog bort lösnaglarna för några dagar sedan och målade mina egna, vilket jag blev väldigt nöjd över.

Det syns dåligt på bild men jag vill bara säga: Jag kan själv. Fransk manikyr och lite glitter ^^ 

Kommentarer
Postat av: mami

Ja, ni fick växa upp med att vi spelade Zelda. Idag förstår jag ju att det var för att min kropp inte ville och orkade med tuffare aktiviteter. Men å andra sidan, vi har ju alltid umgåtts med att spela mycket vanliga sällskapspel. TP som pappa fick i julklapp åker fram nästan varje dag, fast vi spelar med pengabrickorna, mycket roligare... Jag vill också ha så där långa naglar som håller! Puss <3

2012-01-11 @ 17:45:32
URL: http://annasdrom.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0