Randoms

Idag (eller well, nu är det ju tekniskt sett igår) sov jag länge och spenderade sedan större delen av dagen i sängen med datorn framför mig skrivande på c-uppsatsen. Jag må säga att jag är faktiskt väldigt less denna uppsats redan nu, nåväl snart är det över.
Jag pallrade mig upp just före kl 17 och ställde mig i duschen för att sedan he mig ut i snöovädret och ner på stan. Nere på stan träffade jag en random (inget illa menat, men i början är ju faktiskt alla randoms) vid namn Eric. Han må ju ha varit rätt trevlig för 3 timmar på Waynes gick väldigt snabbt ;) 
Han har hunnit skriva ett blogginlägg sedan han kom hem med följande ord: "Väl på stan så träffade jag Sofia. Hon är knasig, rolig och den enda jag vet som kan vakna mitt i natten och känna suget efter revbensspjäll. Ni vet ett sånt där sug man man få efter t.ex. godis i bland. Sötsug alltså!"
Jag blev väldigt glad av att bli så pass omnämnd, att jag inte är någon random. Personer man inte ens bryr sig om att berätta för sina vänner om har inte gjort nog stort intryck utan är fortfarande en random.

Jag träffar en hel del randoms som jag kallar människor innan jag träffat och lärt känna dem. Vissa fortsätter jag att kalla random även efter att jag har träffat dem beroende på hur pass bra jag tycker att jag lärt känna människan. Fortfarande, jag menar ingenting illa med random utan det är bara för att det finns ingen annan passande kategori för stunden - då man inte riktigt uppnått vänstadiet och inte heller vet om det kan utvecklas till ett potentiellt ragg.
Det är lite fascinerande att träffa randoms också. Kanske bör tillägga innan jag fortsätter att de flesta randoms har jag skrivit en del med. Man har alltid målat upp en bild av personen innan man träffas, dels skapas till viss del förutfattade meningar av bilder och sedan har man fått något typ av intryck av det man skrivit. Vissa har man inga förväntningar på medan andra väldigt höga. Nu låter det som jag träffar randoms hela tiden, men så är inte fallet. Jag har dock hunnit med en del under mitt liv, fler sedan jag blev singel - men träffade även randoms när jag hade pojkvän (dock endast på ett vänskaplig basis, såklart).
När man är uppvuxen i skogen kändes det som ett självklart alternativ på mig att hitta randoms via internet och skriva med, och även vara social när randoms började skriva till mig. Det är svårt att hitta nya människor i en by på 60-70 personer, att vidga sina vyer är ett måste. Förr var det sidor så som lunar, apberget och bilddagboken som gällde. Jag har absolut ingenting emot att hitta nytt folk via internet, jag tycker det är ett bra sätt. Man kan snabbt få reda på viktiga faktorer - om denne är kattallergiker (för mig är det oftast en rätt avgörande faktor), hur den verkar som person (verbal kompetens är hett!) och helt enkelt se så att personen inte verkar vara konstig (creepy). Jag upplever även att man får en annan kontakt när man skriver, man kan fråga sådant som man kanske inte skulle prata om vid ett verkligt möte samt att attraktion och nervositetet läggs litegrann åt sidan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0